Nápravový samosvorný diferenciál
Axle Limited-Slip Differential
Author
Advisor
Hejtmánek, PetrReferee
Blaťák, OndřejGrade
DAlternative metrics PlumX
http://hdl.handle.net/11012/195504Altmetrics
http://hdl.handle.net/11012/195504
http://hdl.handle.net/11012/195504
Metadata
Show full item recordAbstract
Témou tejto diplomovej práce je nápravový samozverný diferenciál. Prvá časť je venovaná popisu typov diferenciálov otvorených či s uzávierkou alebo samozverných. Ďalšia časť popisuje postup tvorbu matematického modelu pre simuláciu pohybu vozidla na základe vstupných parametrov a následné porovnanie chovania vozidla s otvoreným a uzavretým diferenciálom. Záverečná časť práce je venovaná návrhu diferenciálu pre vozidlo s jednou poháňanou nápravou na základe získaných dát z modelu so samozverným diferenciálom. The topic of this master‘s thesis is the axle Limited-slip Differential. The first part is devoted to the description of types of differentials open, locked or self-locking. The next part describes the procedure of creating a mathematical model for the simulation of vehicle movement based on input parameters and subsequent comparison of vehicle behavior with open and locked differential. The final part of the work based on data obtained from the model with a Limited-slip Differential is devoted to the design of a differential for a vehicle with one driven axle.
Keywords
diferenciál, samozverný diferenciál, matematický model, jazdné vlastnosti, differential, Limited-Slip Differential, mathematical model, driving characteristicsLanguage
čeština (Czech)Study brunch
Automobilní a dopravní inženýrstvíComposition of Committee
prof. Ing. Josef Štětina, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Petr Porteš, Ph.D. (místopředseda) doc. Ing. Lubomír Klimeš, Ph.D. (člen) doc. Ing. Pavel Charvát, Ph.D. (člen) prof. Ing. František Bauer, CSc. (člen)Date of defence
2020-10-07Process of defence
Otázky oponenta: 1) Vysvětlete, proč v diplomové práci není proveden detailněji konstrukční návrh samosvorného diferenciálu včetně MKP analýzy základních konstrukčních celků, tak jak je uloženo zadáním. Hodnocení: Zodpovězeno 2) Pokuste se detailněji vysvětlit, proč pro vozidlo s předním pohonem podle Vašich výsledků vede zvyšování klopné tuhosti vzadu k nedotáčivosti vozidla s vyšší svorností diferenciálu. Hodnocení: Zodpovězeno Další otázky: 3) Co myslíte pod pojmem hnací síla? Co ovlivňuje přenos momentu od motoru na kolo? Hodnocení: Zodpovězeno 4) Víte, co to je nesymetrický diferenciál? Hodnocení: Zodpovězeno 5) Řešil jste pouze ustálené stavy, nebo i přechodové? Hodnocení: Zodpovězeno 6) Lze na hodnocení přetáčivosti/nedotáčivosti automobilu použitých i jiných grafů a parametrů vozidla? Hodnocení: částečně zodpovězeno 7) Došlo před ukončím situace k dosažení ustáleného stavu? Hodnocení: částečně zodpovězenoResult of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/195504Source
CSÉMI, A. Nápravový samosvorný diferenciál [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2020.Collections
- 2020 [577]