Návrh testovacího stavu diferenciálu pro zástavbu v bezdozvukové komoře

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
D
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstract
Práca popisuje konštrukčný návrh skúšobného stavu pre experimentálne stanovenie vibroakustických parametrov časti hnacieho ústrojenstva. V práci sa nachádza rešeršná časť, popisujúca problematiku hnacieho ústrojenstva, vibroakustiky, meracích zariadení a napokon rozdelením a popisom testovacích stavov. Súčasne sú vysvetlené dôvody výberu uzavretého okruhu. Súčasťou sú taktiež výsledky analytických výpočtov a numerické výsledky metód MKP vykonaných pomocou softvéru ANSYS a tiež výkresová dokumentácia jednotlivých častí.
The diploma thesis describes the design of a test stand for experimental determination of vibroacoustic parameters of a part of the powertrain system. Thesis contains a research part, describing the problems of the drive system, vibroacoustics, measuring devices and also the division and the description of test stands. At the same time, the reasons for choosing a closed loop test stand are explained. Thesis also includes the results of analytical calculations and numerical results of FEM methods performed using ANSYS software, as well as drawing documentation of individual parts.
Description
Citation
IVANIČ, M. Návrh testovacího stavu diferenciálu pro zástavbu v bezdozvukové komoře [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2020.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Automobilní a dopravní inženýrství
Comittee
prof. Ing. Václav Píštěk, DrSc. (předseda) doc. Ing. Pavel Novotný, Ph.D. (místopředseda) doc. Ing. Pavel Kučera, Ph.D. (člen) doc. Ing. Zdeněk Kaplan, CSc. (člen) Ing. Radim Dundálek, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
2020-10-08
Defence
Študent zoznámil skúšobnú komisiu s náplňou a výsledkami svojej záverečnej práce. Následne na to zodpovedal otázky oponenta: Popište, jakým způsobem je v řetězci vyvozen zátěžný krouticí moment a detailně vysvětlete proces předpínání. - Zodpovedané. Rozeberte silové účinky působící na předepínací člen v průběhu procesu vyvozování zátěžného krouticího momentu. - Zodpovedané. Popište způsob testování NVH parametrů na vytvořeném zkušebním stavu a vysvětlete, proč je vhodné realizovat technický experiment v plně bezdozvukové komoře. - Zodpovedané. Ďalej študent odpovedal na otázky od členov komisie: Súčiniteľ pohltivosti v bezdozvukovej komore. - Čiastočne zodpovedané. Vplyv pozície mikrofónov, aké varianty umiestnenia boli uvažované? - Čiastočne zodpovedané. Čo bude merané a vyšetrované na navrhovanom testovacom stave? - Čiastočne zodpovedané. Aké financie budú vynaložené na zostavenie testovacieho stavu? - Zodpovedané.
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO