• čeština
    • English
    • русский
  • English 
    • čeština
    • English
    • русский
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Publikační činnost pracovníků VUT v Brně
  • Fakulta stavební
  • Železniční konstrukce AdMaS
  • View Item
  •   Repository Home
  • Publikační činnost pracovníků VUT v Brně
  • Fakulta stavební
  • Železniční konstrukce AdMaS
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vývoj kvality geometrických parametrů koleje

Quality of the Track Geometry Progress

Thumbnail
View/Open
Juniorstav_2019_text_rev.pdf (948.6Kb)
Date
2019-01-31
Author
Dušek, Erik
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalita geometrických parametrů koleje je základní veličinou využívanou při hodnocení aktuálního stavu železničních tratí. Důkladné vyhodnocení naměřených dat je nezbytné k efektivnímu využívání prostředků na údržbu a obnovu infrastruktury. Článek se zabývá statistickou analýzou dat z měřícího úseku na trati mezi Břeclaví a Přerovem. Analýza spočívá v hledání statistické závislosti mezi hodnotami kvality jednotlivých parametrů a přibývající provozní zátěží nebo časem. Při správné volbě regresní funkce lze teoreticky předpovědět kvalitu geometrických parametrů koleje, a tudíž i přibližný termín nutného údržbového zásahu. Jistý vliv na konečné výsledky má nejspíš také různá délka a poloha vyhodnocovaného úseku koleje.
 
Quality of the Track geometry is the basic variable used to evaluate current condition of the railway tracks. Thorough examination of the measured data is essential for effective spending on Maintenance & Renewal of the infrastructure. The contribution is focused on statistical analysis of data from the measuring track section located on the track line between Břeclav and Přerov. The Analysis is based on search for statistical dependence between values of quality of the individual parameters and increasing tonnage or time. Proper choice of regression theoretically allows us to predict quality of the track geometry, thus also estimate time of the necessary maintenance interference. Varied length and position of the evaluated track section might also have some effect on the final results.
 
Keywords
Degradace koleje, geometrické parametry koleje, údržba, měření, statistika, regrese, Deterioration of track, track geometry, maintenance, measurement, statistics, regression
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/196341
Document type
Peer reviewed
Document version
Final PDF
Source
Sborník příspěvků konference Juniorstav 2019. 2019, p. 152-157.
http://www.juniorstav.cz/wp-content/uploads/2019/02/JUNIORSTAV-2019-E-SBORNIK.pdf
Collections
  • Ústav železničních konstrukcí a staveb [14]
  • Železniční konstrukce AdMaS [3]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV