Konstrukce 1/4 modelu vozidla pro testy tlumičů

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
C
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstract
Tato diplomová práce se zabývá návrhem konstrukce modelu vozidla pro testy tlumičů vozidel, kterým lze simulovat reálné zavěšení kola vozidla (do maximální hmotnosti automobilu 1 970 kg) i tzv. lineární závěs kola. K dimenzování a odvození základních parametrů zařízení slouží lineární matematický model vozidla se 2 DOF (Degrees Of Freedom) a data z rešerše. Práce obsahuje popis lineárního matematického modelu a jeho výstupů (zrychlení odpružené hmoty a síly působící na odpruženou hmotu), popis navržené konstrukce, popisy provedených simulací (statická, modální a harmonická analýza v prostředí softwaru ANSYS Workbench 2020 R2) a koncepční návrh úprav navržené konstrukce za účelem dalšího možného využití k testování jízdních kol.
This thesis deals by the design of 1/4 car model for testing vehicle dampers, which can be used to simulate the real suspension of a vehicle wheel (up to a maximum car weight of 1,970 kg) and the so-called linear wheel suspension. A linear mathematical 1/4 car model with 2 DOF (Degrees Of Freedom) and data from literature search are used to design and derive the basic parameters of the device. The thesis contains a description of the linear mathematical model and its outputs (acceleration of the sprung mass and forces acting on the sprung mass), description of designed device, descriptions of created simulations (static, modal and harmonic analysis in ANSYS Workbench 2020 R2) and conceptual design of the modifications this device for another possible use for testing of bicycles.
Description
Citation
JAROŠ, P. Konstrukce 1/4 modelu vozidla pro testy tlumičů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2021.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Konstrukční inženýrství
Comittee
prof. Ing. Martin Hartl, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Ivan Mazůrek, CSc. (místopředseda) doc. Ing. Daniel Koutný, Ph.D. (člen) doc. Ing. Pavel Maňas, Ph.D. (člen) Ing. Bronislav Růžička, Ph.D. (člen) doc. Ing. Zdeněk Horák, Ph.D. (člen) doc. Ing. Stanislav Němeček, PhD. (člen) Ing. Aleš Dočkal, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
2021-06-14
Defence
Student prezentoval výsledky své diplomové práce a odpověděl na otázky oponenta. Otázka oponenta 1a: Jaký je rozdíl mezi testovacími zařízeními „seven-post rig“ a „four-post rig“? ODPOVĚZENO Otázka oponenta 1b: Jaké další vstupy do experimentu lze využít u zařízení typu „seven-post rig“ ODPOVĚZENO Otázka oponenta 2: Jak se projeví změna typu nápravy na výsledky modální analýzy? ODPOVĚZENO Otázka oponenta 3: Bylo u analýzy konstrukce sledováno nějaké kritérium či parametr, který by posuzoval (kontroloval) funkci kolejnicového systému, který je důležitý pro správnou funkci zařízení? ODPOVĚZENO Otázka oponenta 3b: Jak by se muselo postupovat při svařování rámu, aby bylo dosaženo požadovaných tolerancí? ODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ Otázka oponenta 4: Jaký je nejvýznamnější poznatek, který si diplomant odnáší do své technické praxe? ODPOVĚZENO Otázky komise k DP: doc. Mazůrek: Proč je harmonická analýza tak důležitá pro řešení této diplomové práce? ODPOVĚZENO doc. Mazůrek: Co je nejhorším typem deformace vzhledem k valivému vedení? NEODPOVĚZENO doc. Mazůrek: Proč byla hmota umístěna daleko od působení síly? ODPOVĚZENO doc. Horák a prof. Hartl: Je v práci uvedena informace o obálce zatížení? Za jakých podmínek chcete zařízení provozovat? ODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ doc. Mazůrek: Co je kinematicky buzený model? NEODPOVĚZENO
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO