• čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • čeština 
    • čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • Přihlásit se
Zobrazit záznam 
  •   Domovská stránka repozitáře
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2021
  • Zobrazit záznam
  •   Domovská stránka repozitáře
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2021
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Hmotnostní optimalizace dolního integrálního panelu křídla velkého dopravního letounu dle předpisu CS-25

Bottom integral panel weight optimization of large transport aeroplane according to regulation CS-25

Thumbnail
Zobrazit/otevřít
appendix-1.zip (228.1Kb)
final-thesis.pdf (3.327Mb)
review_132471.html (11.02Kb)
Autor
Bohýl, Tomáš
Vedoucí práce
Vlček, Dalibor
Oponent
Katrňák, Tomáš
Klasifikace
B
Altmetrics
Metadata
Zobrazit celý záznam
Abstrakt
Tato diplomová práce se zabývá optimalizací vyztuženého integrálního panelu křídla letounu L-610 vzhledem k jeho únavové životnosti. Analýza byla provedena pomocí MKP, programu AFGROW a jazyka PYTHON.
 
This master thesis deals with optimalization of stiffened integral wing panel of L-610 aircraft to its fatique life. Analysis has been made using FEM, AFGROW software and PYTHON language.
 
Klíčová slova
Damage tolerance, šíření únavové trhliny, optimalizace, Damage tolerance, crack growth, optimalization
Jazyk
čeština (Czech)
Studijní obor
Stavba letadel
Složení komise
doc. Ing. Jiří Hlinka, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Ivo Jebáček, Ph.D. (místopředseda) doc. Ing. Vladimír Daněk, CSc. (člen) doc. Ing. Ladislav Janíček, Ph.D., MBA, LL.M. (člen) Ing. Robert Theiner, Ph.D. (člen)
Termín obhajoby
2021-06-14
Průběh obhajoby
Odpověd na otázku oponenta - Student v grafech znázornil průběh tlouštek pro jednotlivé varianty. Otázka na optimalizační metodu - Byla použita gradientní metoda SLSQP z knihovny Pythonu. Otázka zda je optimalizovaná jen únavová životnost nebo i statické zatížení? Student vysvětlil i statická pevnost je ošetřená. Otázka na detekovatelnou délku trhliny - student zmínil jaká je a Otázka co je obzaženo ve faktoru intenzity napětí - student zmínil geometrii trhliny a součásti Otázka ohledně přínosu integrálního panelu - student vsvětlil výhody. Otázka ohledně výsledku optimalizace - student vysvětlil
Výsledek obhajoby
práce byla úspěšně obhájena
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/11012/197410
Zdrojový dokument
BOHÝL, T. Hmotnostní optimalizace dolního integrálního panelu křídla velkého dopravního letounu dle předpisu CS-25 [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2021.
Kolekce
  • 2021 [433]
Citace PRO

Portál knihoven VUT | Ústřední knihovna na Facebooku
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Theme by @mire NV
 

 

Procházet

Vše v repozitářiKomunity a kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

Můj účet

Přihlásit seZaregistrovat se

Statistiky

Zobrazit statistiky využívání

Portál knihoven VUT | Ústřední knihovna na Facebooku
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Theme by @mire NV