Hmotnostní optimalizace dolního integrálního panelu křídla velkého dopravního letounu dle předpisu CS-25
Bottom integral panel weight optimization of large transport aeroplane according to regulation CS-25
Autor
Vedoucí práce
Vlček, DaliborOponent
Katrňák, TomášKlasifikace
BAltmetrics
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato diplomová práce se zabývá optimalizací vyztuženého integrálního panelu křídla letounu L-610 vzhledem k jeho únavové životnosti. Analýza byla provedena pomocí MKP, programu AFGROW a jazyka PYTHON. This master thesis deals with optimalization of stiffened integral wing panel of L-610 aircraft to its fatique life. Analysis has been made using FEM, AFGROW software and PYTHON language.
Klíčová slova
Damage tolerance, šíření únavové trhliny, optimalizace, Damage tolerance, crack growth, optimalizationJazyk
čeština (Czech)Studijní obor
Stavba letadelSložení komise
doc. Ing. Jiří Hlinka, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Ivo Jebáček, Ph.D. (místopředseda) doc. Ing. Vladimír Daněk, CSc. (člen) doc. Ing. Ladislav Janíček, Ph.D., MBA, LL.M. (člen) Ing. Robert Theiner, Ph.D. (člen)Termín obhajoby
2021-06-14Průběh obhajoby
Odpověd na otázku oponenta - Student v grafech znázornil průběh tlouštek pro jednotlivé varianty. Otázka na optimalizační metodu - Byla použita gradientní metoda SLSQP z knihovny Pythonu. Otázka zda je optimalizovaná jen únavová životnost nebo i statické zatížení? Student vysvětlil i statická pevnost je ošetřená. Otázka na detekovatelnou délku trhliny - student zmínil jaká je a Otázka co je obzaženo ve faktoru intenzity napětí - student zmínil geometrii trhliny a součásti Otázka ohledně přínosu integrálního panelu - student vsvětlil výhody. Otázka ohledně výsledku optimalizace - student vysvětlilVýsledek obhajoby
práce byla úspěšně obhájenaTrvalý odkaz
http://hdl.handle.net/11012/197410Zdrojový dokument
BOHÝL, T. Hmotnostní optimalizace dolního integrálního panelu křídla velkého dopravního letounu dle předpisu CS-25 [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2021.Kolekce
- 2021 [433]