• čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • русский 
    • čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • Войти
Просмотр элемента 
  •   Главная
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2021
  • Просмотр элемента
  •   Главная
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2021
  • Просмотр элемента
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Hmotnostní optimalizace dolního integrálního panelu křídla velkého dopravního letounu dle předpisu CS-25

Bottom integral panel weight optimization of large transport aeroplane according to regulation CS-25

Thumbnail
Открыть
appendix-1.zip (228.1Kb)
final-thesis.pdf (3.327Mb)
review_132471.html (11.02Kb)
Автор
Bohýl, Tomáš
Advisor
Vlček, Dalibor
Referee
Katrňák, Tomáš
Grade
B
Altmetrics
Metadata
Показать полную информацию
Аннотации
Tato diplomová práce se zabývá optimalizací vyztuženého integrálního panelu křídla letounu L-610 vzhledem k jeho únavové životnosti. Analýza byla provedena pomocí MKP, programu AFGROW a jazyka PYTHON.
 
This master thesis deals with optimalization of stiffened integral wing panel of L-610 aircraft to its fatique life. Analysis has been made using FEM, AFGROW software and PYTHON language.
 
Keywords
Damage tolerance, šíření únavové trhliny, optimalizace, Damage tolerance, crack growth, optimalization
Language
čeština (Czech)
Study brunch
Stavba letadel
Composition of Committee
doc. Ing. Jiří Hlinka, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Ivo Jebáček, Ph.D. (místopředseda) doc. Ing. Vladimír Daněk, CSc. (člen) doc. Ing. Ladislav Janíček, Ph.D., MBA, LL.M. (člen) Ing. Robert Theiner, Ph.D. (člen)
Date of defence
2021-06-14
Process of defence
Odpověd na otázku oponenta - Student v grafech znázornil průběh tlouštek pro jednotlivé varianty. Otázka na optimalizační metodu - Byla použita gradientní metoda SLSQP z knihovny Pythonu. Otázka zda je optimalizovaná jen únavová životnost nebo i statické zatížení? Student vysvětlil i statická pevnost je ošetřená. Otázka na detekovatelnou délku trhliny - student zmínil jaká je a Otázka co je obzaženo ve faktoru intenzity napětí - student zmínil geometrii trhliny a součásti Otázka ohledně přínosu integrálního panelu - student vsvětlil výhody. Otázka ohledně výsledku optimalizace - student vysvětlil
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
URI
http://hdl.handle.net/11012/197410
Source
BOHÝL, T. Hmotnostní optimalizace dolního integrálního panelu křídla velkého dopravního letounu dle předpisu CS-25 [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2021.
Collections
  • 2021 [433]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Контакты | Отправить отзыв | Theme by @mire NV
 

 

Просмотр

Весь DSpaceСообщества и коллекцииДата публикацииАвторыНазванияТематикаЭта коллекцияДата публикацииАвторыНазванияТематика

Моя учетная запись

ВойтиРегистрация

Статистика

Просмотр статистики использования

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Контакты | Отправить отзыв | Theme by @mire NV