Hmotnostní optimalizace dolního integrálního panelu křídla velkého dopravního letounu dle předpisu CS-25
Bottom integral panel weight optimization of large transport aeroplane according to regulation CS-25
Автор
Advisor
Vlček, DaliborReferee
Katrňák, TomášGrade
BAltmetrics
Metadata
Показать полную информациюАннотации
Tato diplomová práce se zabývá optimalizací vyztuženého integrálního panelu křídla letounu L-610 vzhledem k jeho únavové životnosti. Analýza byla provedena pomocí MKP, programu AFGROW a jazyka PYTHON. This master thesis deals with optimalization of stiffened integral wing panel of L-610 aircraft to its fatique life. Analysis has been made using FEM, AFGROW software and PYTHON language.
Keywords
Damage tolerance, šíření únavové trhliny, optimalizace, Damage tolerance, crack growth, optimalizationLanguage
čeština (Czech)Study brunch
Stavba letadelComposition of Committee
doc. Ing. Jiří Hlinka, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Ivo Jebáček, Ph.D. (místopředseda) doc. Ing. Vladimír Daněk, CSc. (člen) doc. Ing. Ladislav Janíček, Ph.D., MBA, LL.M. (člen) Ing. Robert Theiner, Ph.D. (člen)Date of defence
2021-06-14Process of defence
Odpověd na otázku oponenta - Student v grafech znázornil průběh tlouštek pro jednotlivé varianty. Otázka na optimalizační metodu - Byla použita gradientní metoda SLSQP z knihovny Pythonu. Otázka zda je optimalizovaná jen únavová životnost nebo i statické zatížení? Student vysvětlil i statická pevnost je ošetřená. Otázka na detekovatelnou délku trhliny - student zmínil jaká je a Otázka co je obzaženo ve faktoru intenzity napětí - student zmínil geometrii trhliny a součásti Otázka ohledně přínosu integrálního panelu - student vsvětlil výhody. Otázka ohledně výsledku optimalizace - student vysvětlilResult of the defence
práce byla úspěšně obhájenaSource
BOHÝL, T. Hmotnostní optimalizace dolního integrálního panelu křídla velkého dopravního letounu dle předpisu CS-25 [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2021.Collections
- 2021 [433]