Studie modernizace trati Hrušovany n/J - Znojmo

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
C
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební
Abstract
Tématem této bakalářská práce je modernizace trati Hrušovany nad Jevišovkou - Znojmo. Jedná se o zvýšení traťové rychlosti na 200 km/h a prověření možné realizace této rychlosti na stávajícím železničním tělese. Součástí práce byla úprava směrového a výškového řešení dle parametrů vycházejících z normy ČSN 73 6360-1 a jejich posouzení na návrhovou rychlost.
The theme of the Bachelor thesis is modernization of railway line Hruš - Znojmo. The project includes assessment of possibility of increasing the critical running speed up to 200 km/h and its implementation on current track structure. Current track geometry, including its vertical and horizontal alignement, has been modified and the implementation of the line speed verified according to valid standards and regulations base on ČSN 73 6360-1.
Description
Citation
DVOŘÁK, D. Studie modernizace trati Hrušovany n/J - Znojmo [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební. 2021.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Konstrukce a dopravní stavby
Comittee
doc. Ing. Martin Lidmila, Ph.D. - předseda, doc. Ing. Otto Plášek, Ph.D. - místopředseda, Ing. Erik Dušek - tajemník, Ing. Radim Wrana - člen, doc. Ing. Lumír Miča, Ph.D. - člen, Ing. Richard Svoboda, Ph.D. - člen, prof. Ing. Jaroslav Smutný, Ph.D. - člen, Ing. Tomáš Říha - člen,
Date of acceptance
2021-06-16
Defence
Student Dominik Dvořák nejprve prezentoval svoji závěrečnou práci s názvem Studie modernizace trati Hrušovany nad Jevišovkou - Znojmo. Dále byl přečten posudek vedoucího práce a posudek oponenta. Otázka: Jaká bude osová vzdálenost v případě zdvoukolejnění této trati? Odpověď: Student popsal navrhované osové vzdálenosti podle rychlosti. Otázka: Jaká bude minimální šířka nástupiště u koleje s maximální rychlostí 200 km/h? Odpověď: Student popsal min. šířku nástupiště podle rychlosti u nejbližší koleje. Dále popsal šířku jednotlivých částí nástupiště. Ing. Svoboda: Doplnil studenta, že součet šířek nástupiště je větší než uváděná min. šířka celého nástupiště. Ing. Svoboda: Položil sérii dotazů na předloženou výkresovou dokumentaci. Student reagoval a snažil se vysvětlit pokládané dotazy. Prof. Smutný: Jaké mapové podklady jste využíval? Jak jste zjistil polohu osy a nivelety koleje? Student vysvětlil, jaké zdroje využíval pro získání mapových podkladů. Osa a niveleta byla zjištěna odhadem z mapy. doc. Plášek: Řešil jste dopad hluku a vibrací na obyvatelstvo. Student: Řešená oblast není příliš obydlená, proto jste hluk a vibrace neřešil. doc. Lidmila: Tištěná verze práce není podepsaná. Pracoval jste už s novým předpisem S4? Proč je v příčném řezu sklon PTŽS odlišný od převýšení koleje? Student: Pracoval jsem s novým předpisem S4. Příčný řez byl navržen s ohledem na budoucí možné zdvoukolejnění, aby výsledná trať měla střechovitý sklon.
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO