Fotogrammetrické snímaní polohy jezdce na motocyklu

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
A
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstract
Tato diplomová práce se zabývá návrhem měřicího zařízení, které by umožňovalo snímat pohyby jezdce během dynamických jízdních stavů, s cílem vytvořit simulaci v multi-body softwaru na základě naměřených dat. V první části práce je věnována pozornost přehledu současného stavu poznání, tj. principům fotogrammetrie, používaným snímačům a vlastnostem motocyklu. Druhá část pojednává o samotné konstrukci měřicího řetězce, realizaci měření, zpracování dat a jejich vyhodnocení v multi-body softwaru.
This Master’s thesis deals with designing a measuring device that would record driver’s movements during dynamic riding states known as localization, and based on the recorded data creating a simulation in multi-body software. The first part reviews the current state of knowledge in the field of photogrammetry, sensors, and motorcycles’ characteristics. Moreover, the second part focuses on constructing the measuring device, practical aspects of data collection, processing, and evaluation in multi-body software.
Description
Citation
LEČBYCH, J. Fotogrammetrické snímaní polohy jezdce na motocyklu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2021.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Automobilní a dopravní inženýrství
Comittee
doc. Ing. Petr Porteš, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Zdeněk Kaplan, CSc. (místopředseda) Ing. František Zapletal, Ph.D. (člen) Ing. Marek Slovák (člen) Ing. Vojtěch Trusík (člen) Ing. Jiří Koláček (člen)
Date of acceptance
2021-06-22
Defence
Student seznámil komisi s výsledky závěrečné práce. Následně odpovídal na otázky oponenta. Otázky oponenta: 1)V kapitole 5.1 se uvádí, že video bylo nahráváno s frekvencí 24 Hz. Je to dostatečná frekvence z hlediska jízdní dynamiky? Hodnocení: Zodpovězeno 2) Jakým způsobem byly získány parametry těles (hmotnost, momenty setrvačnosti a poloha těžiště) pro multibody model motocyklu a jezdce v prostředí programu ADAMS? Hodnocení: Zodpovězeno Další otázky: 1) Jaké je praktické využití získaných výsledků? Hodnocení: Zodpovězeno 2) Mohou výsledky sloužit pro zdokonalení techniky profesionálních motocyklových závodníků? Hodnocení: Zodpovězeno 3) Zkoumal jste ovlivnění výsledků, jež by mohl způsobovat testovací rám? Byly výsledky ovlivněny vibracemi? Hodnocení: Zodpovězeno 4) Jak byl konstruován testovací rám? Jaké jsou jeho parametry? Hodnocení: Zodpovězeno 5) Jaký rozdíl způsobí styl průjezdu zatáčkou? Hodnocení: Zodpovězeno
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO