• čeština
    • English
    • русский
  • English 
    • čeština
    • English
    • русский
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2013
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2013
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Konstrukce vznětového leteckého jednoválcového motoru s protiběžnými písty

Design of Diesel Aircraft Engine One-cylinder Engine with Contra Rotating Pistons

Thumbnail
View/Open
appendix-1.zip (3.827Mb)
final-thesis.pdf (4.826Mb)
review_61835.html (9.635Kb)
Author
Svoboda, Tomáš
Advisor
Novotný, Pavel
Referee
Drápal, Lubomír
Grade
D
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
Práce se zabývá návrhem klikového hřídele pro jednoválcový vznětový motor s protiběžnými písty. V rešeršní části práce je historie, porovnání v současnosti využívaných motorů ultralehkých letadel a naznačení výhod motoru s protiběžnými písty. Dále je zvoleno vyvážení a navržen CAD model klikového hřídele, který je zkontrolován proti meznímu stavu únavového poškození. Pro motor je zvolena vhodná vrtule a jí odpovídající převodový poměr reduktoru.
 
Diploma thesis deals with design of crankshaft for two stroke opposed piston diesel engine. In the theoretical research part a history, comparison with competitive engines in nowadays light aircrafts and the advantages of opposed piston engines are mentioned. In the practical part the balancing is chosen and CAD model of crankshaft is designed. Geometry of this model is than checked for fatigue damage fallout. In the final part was chosen the propeller and appropriate reduction gearbox.
 
Keywords
motor s protiběžnými písty, vznětový motor, dvoudobý motor, klikový hřídel, vývažky, LSA, NSA, únavová životnost, ANSYS Workbench, opposed piston engine, diesel engine, two stroke engine, crankshaft, counterweights, fatigue life, ANSYS Workbench
Language
čeština (Czech)
Study brunch
Automobilní a dopravní inženýrství
Composition of Committee
doc. Ing. Miroslav Havlíček, CSc. (předseda) doc. Ing. Pavel Novotný, Ph.D. (místopředseda) prof. Ing. Jiří Stodola, DrSc. (člen) Ing. Rudolf Franz (člen) doc. Ing. Miroslav Škopán, CSc. (člen)
Date of defence
2013-06-13
Process of defence
Diplomat seznámil v prezentaci zkušební komisi s postupem a výsledky řešení své závěrečné práce, následovně zodpověděl na otázky oponenta, v rámci rozpravy k diplomové práci pak odpovídal na následující dotazy zkušební komise: 1. Jaká je obvodová rychlost vrtule navrženého motoru? 2. Jaké byly navržené hodnoty vrtání a zdvih motoru? 3. Co bylo myšleno termínem chvilkové navýšení výkonu?
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/20125
Source
SVOBODA, T. Konstrukce vznětového leteckého jednoválcového motoru s protiběžnými písty [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2013.
Collections
  • 2013 [478]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV