Zobrazení virtuální grafiky a animací pro sportovní analýzu

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
A
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstract
Cieľom bakalárskej práce je vytvoriť súbor nástrojov použitých pri analýze videozáznamov športových podujatí, predovšetkým futbalových zápasov. Užívateľ môže nástroje použiť na zvýraznenie vybraných hráčov, ktorí sú ďalej trackovaní a zvýrazňovaní. Ďalej manuálne vytvárať smerovníky, znázorňujúce smer pohybu hráča alebo lopty. Trojrozmerné objekty sú vytvárané perspektívnym skreslením korešpondujúcim so scénou, ktorá je zachytená kamerou. Teoretická časť bakalárskej práce uvádza prehľad odbornej literatúry potrebnej na správne zobrazenie grafických objektov do videa v duchu rozšírenej reality. Praktická časť práce je zameraná na implementáciu a vizualizáciu grafických nástrojov s použitím knižnice OpenGL. 
The aim of this bachelor thesis is to create graphic tools used for the analysis of video recordings of sports events, especially football matches. The user can use the tools to highlight selected football players, which are further tracked and highlighted with three-dimensional objects rendered into video scene. Secondly, user can manually create pointed arrows representing player or football movement. Three-dimensional objects are created by perspective distortion corresponding with the scene taken by camera. The theoretical part focuses on the proper rendering of graphical objects into calibrated scene. The practical part focuses on implementation and visualization of mentioned tools by using OpenGL library. 
Description
Citation
OČENÁŠ, D. Zobrazení virtuální grafiky a animací pro sportovní analýzu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2021.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Informační technologie
Comittee
prof. Dr. Ing. Pavel Zemčík (předseda) prof. Ing. Jan M. Honzík, CSc. (místopředseda) doc. Ing. Jiří Jaroš, Ph.D. (člen) Ing. Filip Orság, Ph.D. (člen) Ing. Michal Španěl, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
2021-08-25
Defence
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm A. Otázky u obhajoby: Jaké rozlišení má zpracovávané video? (V případě, že je možnost zpracování určitého rozsahu rozlišení, jaké bylo rozlišení videosekvencí využitého pro Vaše "demo video"? Je to důležité vědět například pro posouzení algoritmů detekce hráčů.) Čím si vysvětlujete (poměrně velkou) chybu reprojekce 25 pixelů u polohy hráčů na straně 26? (Ve skutečnosti v případě velmi vysokého rozlišení videa, například 4k by chyba 25 pixelů velká být nemusela, ale rozlišení videa není u popisů na straně 26 uvedeno.) Je pozice hřiště ve videu rozpoznávána automaticky či poloautomaticky, nebo je zapotřebí ji zadávat manuálně? (Sleduje se automaticky "pohyb hřiště" ve videu alespoň při malých pohybech kamery?) Detekují se hráči automaticky?
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO