The country-of-origin effect and its influence on consumer's purchasing decision

Loading...
Thumbnail Image
Date
2015-04-30
ORCID
Advisor
Referee
Mark
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Mendel University in Brno
Altmetrics
Abstract
The aim of this article is to provide the results of research focused on the topic connected with the country of origin effect and its influence on the consumer behaviour of the young consumers called the Generation Y. This research is conducted on the base of the qualitative research methods combining the focus group and group discussion (called focus group discussion). The Generation Y consumers are at these days important part of the consumers - they are forming their opinion and consumer behaviour so the companies can positively influence them. This study contains the results which reflect the opinion of consumers in condition of the Czech Republic in connection with the country of origin effect, consumer ethnocentrism and consumer patriotism and its influence in the wine industry.
Předkládaný příspěvek poskytuje data výzkumu zaměřeného tematicky na efekt země původu a jeho vliv na nákupní rozhodování spotřebitelů a to konkrétně mladých spotřebitelů, kteří se označují jako „Generace Y.“ Tento výzkum probíhal za použití metod kvalitativního výzkumu a kombinoval metodu focus group a skupinové diskuze (nazývanou focus group discussion). Generace Y je v současnosti poměrně významnou skupinou spotřebitelů – utvářejí si svůj názor a spotřební chování a tak společnosti mohou ovlivňovat jejich postoje. Tato studie obsahuje výsledky, které reflektují spotřebí chování v českých podmínkách ve spojení s efektem země původu, spotřebitelským egocentrismem a patriotismem a jejich vlivem ve vinařském průmyslu.
Description
Citation
Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis. 2015, vol. 63, issue 2, p. 667-673.
http://acta.mendelu.cz/artkey/acu-201502-0035_the-country-of-origin-effect-and-its-influence-on-consumer-s-purchasing-decision.php
Document type
Peer-reviewed
Document version
Published version
Date of access to the full text
Language of document
en
Study field
Comittee
Date of acceptance
Defence
Result of defence
Document licence
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Citace PRO