Planetové převodovky v konstrukci osobních a nákladních automobilů

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
B
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstract
Práce se věnuje užití planetových převodů v samočinných převodovkách pro osobní a nákladní vozy. Převodovou část tvoří často ustálené soukolí Simpson a Ravigneaux. Je zde proto proveden jejich kinematický rozbor. Kompletní popis samočinné převodovky vysvětluje podrobně princip funkce převodovky jako celku. Dále je práce členěna na dvě části – převodovky pro osobní a nákladní vozy. Je provedena rešerše, popsány hlavní charakteristiky dané skupiny a detailněji rozebrán jejich zástupce. V poslední části je proveden kinematický a silový rozbor převodovky ZF – Ecomat 6HP 602.
The thesis deals with the use of planetary gears in automatic transmissions for cars and trucks. The transmission part consists of Simpson and Ravigneaux gears. Therefore, their kinematic analysis is performed here. A complete description of the automatic gearbox explains in detail the principle of the function of the gearbox as a whole. Furthermore, the work is divided into two parts - gearboxes for cars and trucks. A research is carried out, the main characteristics of the group are described and their representative is discussed in detail. In the last part the kinematic and force analysis of ZF - Ecomat 6HP 602 gearbox is carried out.
Description
Citation
NOVÁK, P. Planetové převodovky v konstrukci osobních a nákladních automobilů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2021.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Základy strojního inženýrství
Comittee
prof. Ing. Josef Štětina, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Lubomír Klimeš, Ph.D. (místopředseda) doc. Ing. Jiří Malášek, Ph.D. (člen) doc. Ing. Zdeněk Kaplan, CSc. (člen) Ing. Radim Dundálek, Ph.D. (člen) Ing. Jaroslav Kašpárek, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
2021-09-09
Defence
Student seznámil komisi s výsledky závěrečné práce. Následně odpovídal na otázky oponenta. Otázky oponenta: 1) Zdůvodněte uvedení relativně malého počtu zástupců konkrétních převodových ústrojí ve Vaší práci. Hodnocení: Zodpovězeno 2) Uveďte hlavní rozdíly v konstrukci planetových převodovek určených pro osobní a nákladní vozidla. Hodnocení: Zodpovězeno Další otázky: 3) Jakých hodnot točivých momentů dosahují osobní vozy a nákladní vozy? Hodnocení: Zodpovězeno 4) Jaké jsou hlavní výhody a nevýhody planetových převodovek? Je náročnější výroba takové převodovky? Hodnocení: Zodpovězeno 5) Opravdu se jedná o mechanický kick-down spínač, jak jste uváděl v prezentaci? Může být podobná záležitost i u brzd? Hodnocení: Zodpovězeno 6) Může se retardér v převodovkách realizovat i jinak než hydraulicky? Hodnocení: Částečně zodpovězeno 7) Mohl byste popsat jednotlivé členy u hydraulického retardéru a měniče? Jak se u nich zvyšuje účinnost? Hodnocení: Zodpovězeno
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO