• čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • English 
    • čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta stavební
  • 2022
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta stavební
  • 2022
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Analýza chování železniční koleje na účinky pojezdu železničního vozidla

Analysis of railway behavior on vehicles effects

Thumbnail
View/Open
review_141677.html (1.464Kb)
final-thesis.pdf (7.329Mb)
Posudek-Vedouci prace-59047.pdf (174.5Kb)
Posudek-Oponent prace-58858.pdf (314.1Kb)
Author
Peňázová, Gabriela
Advisor
Salajka, Vlastislav
Referee
Kala, Jiří
Grade
A
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomová práce se zabývá studiem možností modelování železniční tratě. Jsou vytvořeny výpočtové modely koleje v programovém systému ANSYS Classic. Zjednodušený rovinný výpočtový model reprezentuje podélnou polovinu klasické jednokolejné konstrukce, prostorové výpočtové modely reprezentují klasickou jednokolejnou konstrukci a pevnou jízdní dráhu RHEDA 2000. Statická a dynamická odezva rovinného výpočtového modelu koleje je porovnána s analytickým výpočtem dle Timošenka a Frýby. Statická a dynamická odezva prostorových modelů je analyzována a následně porovnána.
 
The master’s thesis deals with the possibilities of railway track modeling. The computational models were created in ANSYS Classic. Simplified 2D model represents a longitudal half of classic single track construction, 3D models represent classic single track construction and RHEDA 2000 slab track. Static and dynamic response of 2D model was compared with analytical solutions by Timoshenko and Fryba. Static and dynamic responses of 3D models were analyzed and compared.
 
Keywords
Železniční trať, výpočtové modely, ANSYS Classic, APDL, Timošenkův model, Frýbův model, statická odezva, dynamická odezva, výpočet vlastních frekvencí a tvarů kmitu, útlum, RHEDA 2000, pevná jízdní dráha, metoda konečných prvků, Railway track, computational models, ANSYS Classic, APDL, Timoshenko model, Fryba model, static response, dynamic response, calculation of eigenvalues and eigenvectors, damping, RHEDA 2000, slab track, finite elements method
Language
čeština (Czech)
Study brunch
Konstrukce a dopravní stavby
Composition of Committee
prof. Ing. Libor Ižvolt, Ph.D. - předseda, doc. Ing. Otto Plášek, Ph.D. - místopředseda, Ing. Erik Dušek - tajemník, Ing. Jan Valehrach - člen, doc. Ing. Hana Krejčiříková, CSc. - člen, Ing. Tibor Trnovszký - člen, Ing. Petr Rotschein - člen, Ing. Lukáš Sobotka - člen,
Date of defence
2022-02-01
Process of defence
Studentka Bc. Gabriela Peňázová nejprve prezentovala svoji závěrečnou práci s názvem Analýza chování železniční koleje na účinky pojezdu železničního vozidla. Dále byl přečten posudek vedoucího práce a posudek oponenta. Otázky oponenta: 1) Jaké informace nám poskytuje výpočet vlastních frekvencí a tvarů kmitu mimo vstupních hodnot pro výpočet parametrů tlumení? Studentka popsala informace, které poskytují vlastní frekvence a tvary kmitu. 2) V práci chybí popis výpočtu průjezdu vozidla modelem trati délky 46,8 nebo 49,8 metrů. Kde a jak bylo vozidlo umístěno v čase O s? Byl první krok řešen jako statický, bez vlivu setrvačných sil? Ano, první krok byl řešen jako statický bez vlivu setrvačných sil. Studentka promítnula schéma. 3) Kolové síly byly zadány. Čím by mohly být způsobeny výrazně větší amplitudy svislých kolových sil (Obr. 62, 64, 66-72) u levého kola než u pravého? Studentka promítnula graf svislých kolových sil a nabídla interpretaci. V kapitole 5.1 je popis modelu kolejnice použitým prutovým prvkem BEAM188. Zároveň je zde odkaz na obrázek 18 "dělení průřezu na prvky". Mohla by diplomantka vysvětlit, jak byl profil kolejnice modelován? Byl zohledněn odklon opornice? Studentka okomentovala připomínku oponenta. doc. Plášek - Mohla byste okomentovat proč se liší průhyb pevné jízdní dráhy a klasické konstrukce koleje? Studentka popsala rozdíly. prof. Ižvolt - Při modelování jste uvažovali stále stejnou tuhost podloží? Ano, hodnota tuhosti byla uvažována konstantní. Odkud jste měli hodnoty kolových sil? doc. Salajka: Pochází z modelování.
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/203590
Source
PEŇÁZOVÁ, G. Analýza chování železniční koleje na účinky pojezdu železničního vozidla [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební. 2022.
Collections
  • 2022 [374]
Citace PRO

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Modelování predikce bankrotu stavebních podniků 

    Srbová, Pavla
    Tato diplomová práce je zaměřena na vytvoření bankrotního modelu pro podniky ze stavebního průmyslu v České republice za využití diskriminační analýzy. V teoretické části je vymezen pojem bankrotní model, dále je tato část ...
  • Výpočtové modelování distribuce toku pracovních látek v procesních zařízeních 

    Babička Fialová, Dominika
    Nerovnoměrná distribuce toku látek je stav, při němž vzniklé lokální teplotní či rychlostní extrémy mohou významně ovlivnit provoz zařízení. Přesto se současná průmyslová praxe věnuje predikci distribuce toku látek jen ...
  • Dynamická analýza koleje 

    Mojžíšek, Dominik
    Diplomová práce se zabývá popisem soustavy vozidlo - kolej. Jsou popsány základní analytické modely koleje. Následně jsou vytvořeny modely metodou konečných prvků simulující průjezd nápravy vozidla. Cílem práce je sestavení ...

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV