• čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • English 
    • čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta stavební
  • 2022
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta stavební
  • 2022
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Nové možnosti využití druhotných surovin pro obnovu tělesa železničního spodku

New possibilities of using secondary raw materials for the renewal of the railway substructure

Thumbnail
View/Open
review_141688.html (1.476Kb)
final-thesis.pdf (2.656Mb)
Posudek-Vedouci prace-58748.pdf (116.2Kb)
Posudek-Oponent prace-58676.pdf (97.03Kb)
Author
Buřičová, Karolína
Advisor
Drochytka, Rostislav
Referee
Luňáček,, Martin
Grade
A
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
Práce je věnována novým možnostem využití druhotných surovin a odpadu z kolejového lože s kombinací jak vhodných, tak nevhodných zemin. Cílem diplomové práce je vyvinout nový funkční vzorek vhodný pro obnovu tělesa železničního spodku na bázi druhotných surovin. Teoretická část řeší problematiku využití zemin a druhotných surovin jako podkladních vrstev železničních staveb, dále je zaměřena na možnosti úpravy či vylepšení zemin. Praktická část se zabývá analýzou a výběrem potencionálně vhodných surovin, návrhem nových surovinových směsí obsahující betonový recyklát, odpad z čištění autodomíchávače a odpad z čištění kolejového lože. Dále modifikací navržených směsí fluidním popílkem ze spalování biomasy pro dosažení vyšších pevností. Následně je provedeno jejich experimentální ověření a na základě výsledků je stanovena optimální receptura pro použití do tělesa železničního spodku. Výsledná optimální receptura dosahující základních požadovaných parametrů pro použití do aktivní zóny bez požadavku na mrazuvzdornost a ekologickou nezávadnost, je složena z 30% podílu F4–CS, 4 % portlandského směsného cementu CEM II-B/LL, 3 % vápenného hydrátu, 70 % betonového recyklátu a 10 % fluidního popílku ze spalování biomasy.
 
The work is devoted to new possibilities for the recovery of secondary raw materials and track bed waste with a combination of both suitable and unsuitable soils. The aim of the thesis is to develop a new functional sample suitable for the recovery of a substructure of railways based on secondary raw materials. The theoretical part addresses the issue of the use of soil and secondary raw materials as the base layers of railway structures, and is focused on the possibilities of soil adjustments or enhancement. The practical part is focused on the analysis and selection of potentially suitable raw materials, the design of new raw material mixtures containing concrete recyclables, waste from cleaning the auto mixer and waste from cleaning the rail bed. Further, to modify the mixtures designed with fluid ash from biomass combustion to achieve higher toughness. Then they will be experimentally verified and based on the results the optimal formula for use in the solid of the railway bottom will be determined. Final optimal recipe achieving basic required parameters for use in active zone without the requirement for frost resistance and ecology is composed of 30 % of F4-CS, 4 % of portland cement CEM II-B/LL, 3 % of lime hydrate, 70 % of recycled concrete and 10 % of fluid ash from biomass combustion.
 
Keywords
Obnova, železniční stavby, těleso železničního spodku, zeminy, pojiva, stabilizace, druhotné suroviny, kolejové lože…, Renovation, railway construction, recovery of a substructure of railways, soil, binder, stabilization, secondary raw material, track bed...
Language
čeština (Czech)
Study brunch
bez specializace
Composition of Committee
Ing. Zdeněk Jeřábek, CSc., MBA - předseda, Ing. Radek Černý - místopředseda, Ing. Lenka Mészárosová, Ph.D. - tajemník, prof. Ing. Rostislav Drochytka, CSc., MBA, dr.h.c. - člen, doc. Ing. Karel Dvořák, Ph.D. - člen, doc. Ing. Nikol Žižková, Ph.D. - člen, doc. Ing. Radomír Sokolář, Ph.D. - člen, Ing. Adam Hubáček, Ph.D. - člen, Ing. Vít Černý, Ph.D. - člen,
Date of defence
2022-01-31
Process of defence
doc. Ing. Radomír Sokolář, Ph.D.: Proč se do železničního spodku dávají zeminy? Jaký tam mají účel? - Zeminy se podle normy posuzují, jestli jsou vhodné pro použití v železničním spodku, tímto navrženým způsobem se upravují zeminy, které by jinam byly nevhodné. Ing. Adam Hubáček, Ph.D.: U zkoušek vstupních surovin mě zaujala nasákavost použitého recyklátu 21 %. Jaká bývá obvykle nasákavost betonového recyklátu? - Obvykle je nasákavost nižší. Je možné, že je to způsobeno znečištěním suriviny. Ing. Radek Černý: Je nějak zajištěna stálá kvalita recyklátu? - Studentka se tímto nezabývala, neexistuje na to zatím norma. Studentka výborně reagovala a zaujímala svoje stanovisko ke všem připomínkám k předložené DP od oponenta i členů komise.
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/203601
Source
BUŘIČOVÁ, K. Nové možnosti využití druhotných surovin pro obnovu tělesa železničního spodku [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební. 2022.
Collections
  • 2022 [374]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV