Využití alternativních pojiv do stmelených směsí z recyklátů
Use of alternative binders in bound mixtures from waste building materials
Abstract
Diplomová práce je zaměřena na využití stmelených směsí s různými příměsemi pro podkladní vrstvy vozovek pozemních komunikací. První, teoretická část práce se zabývá rešerší dostupné literatury. Věnuje se používaným i netradičním typům pojiv používaných do stmelených směsí. Druhá, praktická část práce se věnuje porovnání 5 stmelených směsí s asfaltovým recyklátem s příměsí umělých vláken, celulózových vláken nebo bez příměsí a 1 směsi vytvořené pouze z drceného kameniva frakce 0/4. Nejprve byly popsány zkušební metody s návrhem složení směsi a popsány jednotlivé použité materiály. V rámci praktické části práce byla zkoušena a stanovena pevnost v prostém tlaku, pevnost v příčném tahu a pevnost v prostém tlaku po vystavení účinkům mrazu. Výsledkem práce je porovnání uvedených směsí mezi sebou a stanovení účinků příměsí na pevnosti v prostém tlaku a příčném tahu. This diploma thesis is focused to use bonded base layers with different types of admixures for base layers of roads. The first, theoretical part of the work deals with summary of the available literature. Deals with basic and uncoventional type of admixures used for bonded base layers. The second, partical part of the work deals with comparsion of 5 bonded base layers with recycled asphalt with added artifical fibers, cellulose fibers or without admixures and one mixtures created only from First of all is described tesťs methods with design of mixtures and described materials. In the practical part of the work was tested compressive strength, transverse tensile strength and compressive strength after effects of frost. In the end of the work is comparsion all mixtures between themselves and determination effects admixtures on compressive strength and transverse tensile strength.
Keywords
Stmelené podkladní vrstvy, cement, asfaltový recyklát, kamenivo, pevnost v tlaku, pevnost v příčném tahu, fluidní popílek., Bonded base layers, cement, asphalt recycled, stones, compressive strength, tranverse tensile strength, fluid ashLanguage
čeština (Czech)Study brunch
bez specializaceComposition of Committee
doc. Ing. Dušan Stehlík, Ph.D. - předseda, Ing. Michal Radimský, Ph.D. - místopředseda, Ing. Lucie Kejvalová - tajemník, Ing. Radka Matuszková - člen, Ing. Tomáš Jakl - člen, Ing. Radek Komenda - člen,Date of defence
2022-02-01Process of defence
Student představil v deseti minutách svoji diplomovou práci Využití alternativních pojiv do stmelených směsí z recyklátů. Jeho projev byl lehce nervózní. Poté zodpověděl na otázky oponenta: Otázka: V kapitole cíle práce diplomant uvádí, že cílem práce je "dostat se na pevnostní třídu C5/6" u navrhovaných stmelených směsí. Podařilo se toho dosáhnout? Splňují navržené směsi požadavky na tuto pevnostní třídu dle ČSN EN 14 227? Odpověď: Student odpověděl bez doplnění komise. Otázka: V kapitole 4.1 diplomant uvádí dva druhy podkladních vrstev (stmelené a nestmelené). Existuje ještě nějaký další druh podkladní vrstvy? Odpověď: Student odpověděl bez doplnění komise. Otázka: V práci postrádám bližší informace o přísadách - umělých a celulózových vláknech. Mohl by je diplomant uvést? Odpověď: Student odpověděl, že se jedná o obchodní tajemství. Dále svoji odpověď rozvedl a uvedl příklady. Otázka: Z kapitoly 9 vyplývá (např. z konstatování "Alternativním pojivem v asfaltovém recyklátu bylo použití vláken Namflex...), že použité přísady (Namflex, celulózová vlákna a vlákna z PET lahví) diplomant považuje za alternativní pojiva do stmelených směsí. Je to tak správně? Odpověď: Student odpověděl bez doplnění komise. Diskuse: Otázka: Jaké jsou vlastnosti asfaltového recyklátu. Zjišťovali jste obsah pojiva? Projevila se vlastnost skelného vlákna ve zkouškách? Odpověď: Student reagoval na dotazy a rozpoutal diskusi.Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/203644Source
JAKUB, T. Využití alternativních pojiv do stmelených směsí z recyklátů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební. 2022.Collections
- 2022 [374]