Dopravně-inženýrská opatření na ul. Žarošické a Jedovnické v Brně
Traffic Organizing of Žarošická a Jedovnická Streets in Brno

Author
Advisor
Všetečka, MartinReferee
Havlíček, AntonínGrade
AAltmetrics
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato práce se zabývá dopady budoucího dopravního zatížení na úroveň kvality dopravy v ulicích Rokytova, Žarošická a Jedovnická po zprovoznění částí velkého městského okruhu Tomkovo náměstí, Rokytova a Ostravská radiála. K posouzení těchto dopadů je využito mikroskopického modelu dopravy, který je vytvořen v programu Aimsun s využitím mapových podkladů, směrového průzkumu na dotčených křižovatkách, intenzit dopravy a pozorovaných signálních plánů. Další částí jsou návrhy dopravně inženýrského řešení ulic Žarošická a Jedovnická v několika variantách včetně jejich posouzení. This thesis deals with the impact of future traffic load on the level of traffic quality in Rokytova, Žarošická and Jedovnická streets after the opening of parts of the large urban ring road Tomkovo náměstí, Rokytova and Ostravská radiála. To assess these impacts, a microscopic traffic model is used, which is created in the Aimsun software using map data, directional survey at the affected intersections, traffic volumes and observed signal plans. The next part is the traffic engineering design of Žarošická and Jedovnická streets in several variants including their assessment.
Keywords
Mikrosimulace, Aimsun, VMO Brno, VMO Rokytova, Rokytova, Žarošická, Jedovnická, signální plány, Microsimulation, Aimsun, VMO Brno, VMO Rokytova, Rokytova, Žarošická, Jedovnická, signal plansLanguage
čeština (Czech)Study brunch
Konstrukce a dopravní stavbyComposition of Committee
doc. Dr. Ing. Michal Varaus - předseda, doc. Ing. Petr Hýzl, Ph.D. - místopředseda, Ing. Petr Veselý - tajemník, Ing. Martin Smělý, Ph.D. - člen, doc. Ing. Petr Holcner, Ph.D. - člen, Ing. Jiří Čepil - člen, Ing. Michaela Venclíková - člen,Date of defence
2022-02-01Process of defence
Student představil v deseti minutách svoji diplomovou práci na téma Dopravně-inženýrská opatření na ul. Žarošické a Jedovnické v Brně. Poté zodpověděl na otázky oponenta: Otázka: Vysvětlete způsob, jakým jste určili špičkovou hodinu a podíl intenzit v této hodině vůči intenzitám za 24 hodin. Odpověď: Student odpověděl stručně a jednoznačně. Otázka: Proč byla využita délka cyklu 80 sekund na ulici Žarošická, a nebylo využito celkové koordinace s ulicí Jedovnická? Odpověď: Odpověď dobrá vystihující všechny body otázky. Otázka: Vysvětlete, jestli je možné užití směrového signálu vlevo spolu s plným signálem v protisměru a proč. Odpověď: Diplomant odpověděl na otázku s dobrou odbornou znalostí.Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/203657Source
VÝSTUP, J. Dopravně-inženýrská opatření na ul. Žarošické a Jedovnické v Brně [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební. 2022.Collections
- 2022 [374]