Návrh severního sjezdu z VRT do stanice Světlá nad Sázavou
Design of the Southern Connection from the High-Speed Line to Svetla nad Sazavou Station
Abstract
Tato diplomová práce se zabývá návrhem alternativního, mimoúrovňového , optimalizovaného severního sjezdu z VRT Praha - Brno - Břeclav do stanice Světlá nad Sázavou, která bude mimo jiné sloužit jako dočasné ukončení VRT do doby dokončení výstavby navazující části VRT přes Vysočinu. Pro návrh jsou uvažovány rychlosti 160 a 200 km/h. Součástí je i výšková a směrová optimalizace hlavní trasy mezi km 95,3 - 102,3. Odbočení z VRT je navrženo ve dvou variantách v km 95,9 a v km 98,5 bez použití tunelů v trase sjezdu. Na závěr je provedeno vzájemné porovnání navržených variant. This master thesis contains the design of the alternative northern connection of high-speed track Prague – Brno – Breclav to station Svetla nad Sazavou, including optimization of the main track between kilometres 95.3 and 102.3. This connection will be used as the temporary end of the high-speed track. Design speeds of the connection are 160 kph and 200 kph, switches are in kilometres 95.9 and 98.5.
Keywords
železniční trať, severní sjezd, sjezd, vysokorychlostní trať, VRT, Světlá nad Sázavou, optimalizace, Praha, Brno, Vysočina, railway, northern connection, connection, hight speed railway, Světlá nad Sázavou, optimalization, Prag, Brno, VysočinaLanguage
čeština (Czech)Study brunch
bez specializaceComposition of Committee
prof. Ing. Libor Ižvolt, Ph.D. - předseda, doc. Ing. Otto Plášek, Ph.D. - místopředseda, Ing. Erik Dušek - tajemník, Ing. Jan Valehrach - člen, doc. Ing. Hana Krejčiříková, CSc. - člen, Ing. Tibor Trnovszký - člen, Ing. Petr Rotschein - člen, Ing. Lukáš Sobotka - člen,Date of defence
2022-02-01Process of defence
Student Bc. Matěj Dvořák nejprve prezentoval svoji závěrečnou práci s názvem Návrh severního sjezdu z VRT do stanice Světlá nad Sázavou. Dále byl přečten posudek vedoucího práce a posudek oponenta. Otázky oponenta: 1) Proč tento lom sklonu vyžaduje povolení správce infrastruktury? Student odcitoval pasáž, na základě které se odvolával na povolení správce infrastruktury. 2) Porovnejte železniční svršek VRT a železniční trati. Student na příčném řezu popsal rozdíly mezi VRT a konvenční železniční tratí. Otázky dalších členů komise: prof. Ižvolt: Bude vrstva z asfaltového betonu součástí každé VRT? Mohl by vzniknout problém z hlediska tuhosti vrstvy na styku s kolejovým ložem. Ano. prof. Ižvolt: Nezkusil jste sofistikovanější porovnání variant např. na základě investičních nákladů? Ing. Trnovský: Proč se v tunelu tolikrát mění sklon, nedalo se to nějak zjednodušit? Ve sjezdu žádný tunel navržen nebyl, pouze v hlavní trase VRT.Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/203660Source
DVOŘÁK, M. Návrh severního sjezdu z VRT do stanice Světlá nad Sázavou [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební. 2022.Collections
- 2022 [374]