Rekonstrukce žst. Podivín
Podivin Station Reconstruction
Abstract
Tato diplomová práce se zabývá rekonstrukcí železniční stanice v Podivíně. V rámci práce bude navrženo nové kolejové řešení stanice pro zvýšení rychlosti na 200 km/h včetně návrhu železničního svršku, železničního spodku a celkového odvodnění. Dále bude navržena celková peronizace pomocí dvou ostrovních nástupišť s výškou nástupní hrany 550 mm nad temenem kolejnice. This diploma thesis deals with reconstruction of the Podivín railway station. As part of the work, a new railway solution for the station will be proposed to increase the speed to 200 km / h, including the design of the railway superstructure, substructure and overall drainage. Furthermore, a total peronization will be proposed using two island platforms with a boarding edge height of 550 mm above the top of the rail.
Keywords
železniční stanice, rekonstrukce, železniční svršek, železniční spodek, kolej, nástupiště, odvodnění, railway station, reconstruction, railway superstructure, railway substructure, track, platform, drainageLanguage
čeština (Czech)Study brunch
Konstrukce a dopravní stavbyComposition of Committee
doc. Ing. Martin Lidmila, Ph.D. - předseda, prof. Ing. Jaroslav Smutný, Ph.D. - místopředseda, Ing. Pavel Kulich - tajemník, Ing. Richard Svoboda, Ph.D. - člen, Ing. Tomáš Říha - člen, Ing. Radim Wrana - člen, Ing. Ondřej Pokorný - člen, Ing. Tomáš Rozbořil - člen,Date of defence
2022-02-01Process of defence
Student obecně seznámil komisi s obsahem a cíli diplomové práce. Dále popsal dopravní situaci v žst. Podivín. Student popisuje základní myšlenky studie a obhajuje konkrétní řešení. Student reaguje na připomínky oponenta rešerší možností odvodnění ve vodorovných stanicích. Dále uspokojivě reaguje na dotaz předsedy na téma odpařovacího příkopu. Další připomínkou je vzájemná šířka schodiště a podchodu, kde student připouští, že by řešení mohlo být odlišné. Další připomínky student obhajuje chybou z nepozornosti. Otázka: Jaká jsou pravidla na návrh nástupišť u kolejí s rychlostí 200 km/h? Odpověď: Student reaguje tím, že by bylo vhodnější navrhnout nástupiště u předjízdných kolejí. Otázka: Proč je konstrukční vrstva 2 x 400 mm? Jak to v praxi provedete? Odpověď: Student popisuje technologii zřizování konstrukční vrstvy. Otázka: Je možné trativody řešit lepším způsobem? Odpověď: Student připouští, že ano. Otázka: Jaká je minimální hloubka trativodů a na kterou vrstvu je měřena? Odpověď: Student správně odpovídá.Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/203668Source
VEITS, L. Rekonstrukce žst. Podivín [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební. 2022.Collections
- 2022 [374]