Rekonstrukce žst. Podivín

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
C
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební
Abstract
Tato diplomová práce se zabývá rekonstrukcí železniční stanice v Podivíně. V rámci práce bude navrženo nové kolejové řešení stanice pro zvýšení rychlosti na 200 km/h včetně návrhu železničního svršku, železničního spodku a celkového odvodnění. Dále bude navržena celková peronizace pomocí dvou ostrovních nástupišť s výškou nástupní hrany 550 mm nad temenem kolejnice.
This diploma thesis deals with reconstruction of the Podivín railway station. As part of the work, a new railway solution for the station will be proposed to increase the speed to 200 km / h, including the design of the railway superstructure, substructure and overall drainage. Furthermore, a total peronization will be proposed using two island platforms with a boarding edge height of 550 mm above the top of the rail.
Description
Citation
VEITS, L. Rekonstrukce žst. Podivín [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební. 2022.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Konstrukce a dopravní stavby
Comittee
doc. Ing. Martin Lidmila, Ph.D. - předseda, prof. Ing. Jaroslav Smutný, Ph.D. - místopředseda, Ing. Pavel Kulich - tajemník, Ing. Richard Svoboda, Ph.D. - člen, Ing. Tomáš Říha - člen, Ing. Radim Wrana - člen, Ing. Ondřej Pokorný - člen, Ing. Tomáš Rozbořil - člen,
Date of acceptance
2022-02-01
Defence
Student obecně seznámil komisi s obsahem a cíli diplomové práce. Dále popsal dopravní situaci v žst. Podivín. Student popisuje základní myšlenky studie a obhajuje konkrétní řešení. Student reaguje na připomínky oponenta rešerší možností odvodnění ve vodorovných stanicích. Dále uspokojivě reaguje na dotaz předsedy na téma odpařovacího příkopu. Další připomínkou je vzájemná šířka schodiště a podchodu, kde student připouští, že by řešení mohlo být odlišné. Další připomínky student obhajuje chybou z nepozornosti. Otázka: Jaká jsou pravidla na návrh nástupišť u kolejí s rychlostí 200 km/h? Odpověď: Student reaguje tím, že by bylo vhodnější navrhnout nástupiště u předjízdných kolejí. Otázka: Proč je konstrukční vrstva 2 x 400 mm? Jak to v praxi provedete? Odpověď: Student popisuje technologii zřizování konstrukční vrstvy. Otázka: Je možné trativody řešit lepším způsobem? Odpověď: Student připouští, že ano. Otázka: Jaká je minimální hloubka trativodů a na kterou vrstvu je měřena? Odpověď: Student správně odpovídá.
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO