Hasičská stanice
Fire station

Author
Advisor
Kacálek, PetrReferee
Kacálková, LenkaGrade
BAltmetrics
Metadata
Show full item recordAbstract
Témou diplomovej práce je vypracovanie projektovej dokumentácie pre realizáciu stavby hasičskej stanice s takmer nulovou spotrebou energie. Objekt bude slúžiť ako hasičská stanica typu P4 s pôsobnosťou jednotky JPO I – jednotka hasičského zboru s územnou pôsobnosťou spravidla do 20 minút jazdy z miesta dislokácie. Navrhovaný objekt je samostatne stojaci s dvomi nadzemnými a jedným podzemným podlažím. Objekt je navrhnutý ako železobetónový skelet. Je zložený z dvoch prevádzkových celkov. Administratívne prevádzková časť má tri podlažia. V tejto časti je hlavný vstup do objektu v úrovni 1.NP, orientovaný na južnej strane. Technické zázemie hasičského zboru sa nachádza na prvom nadzemnom podlaží a je funkčne prepojené s administratívnou časťou. Nadväzujú naňho výjazdové garáže, umývačka a sušička áut. Pred vypracovaním projektu sa uskutočnila návšteva krajskej hasičskej stanice v Trnave a prebehla konzultácia s riaditeľom tejto stanice o potrebách a požiadavkách hasičského zboru. The topic of the diploma thesis is the elaboration of project documentation for the construction of a fire station with almost zero energy consumption. The building will serve as a fire station type P4 with the scope of the JPO I unit - a unit of the fire department with a territorial scope, usually within 20 minutes drive from the place of deployment. The designed building is a detached object with two above-ground and one underground floor. The building is designed as a reinforced concrete skeleton. It consists of two operating units. The administrative and operational part has three floors. In this part, the main entrance to the building is on the 1st floor, oriented on the south side. The technical rooms of the fire department are located on the first floor and are functionally connected to the administrative part. Exit garages, a car wash and a dryer are also attached to it. Prior to the elaboration of the project, a visit to the regional fire station in Trnava and a consultation with the director of this station took place regarding the needs and requirements of the fire department.
Keywords
hasičská stanica, monolitický skelet, prevetrávaná fasáda, kontaktné zateplenie, predpäté stropné panely, plochá strecha, extenzívna zelená strecha, fire station, cast-in-place concrete frame, ventilated facade, contact thermal insulation, prestressed concrete floor slabs, flat roof, extensive green roofLanguage
slovenština (Slovak)Study brunch
bez specializaceComposition of Committee
doc. Ing. Libor Matějka, CSc., Ph.D., MBA - předseda, Ing. Tomáš Petříček, Ph.D. - místopředseda, Ing. Jindřich Galata - tajemník, Ing. Daniel Skřek - tajemník, Ing. arch. Ivana Košíčková, Ph.D. - člen, Ing. Romana Benešová - člen, Ing. František Vlach, Ph.D. - člen, Ing. Milan Pilgr, Ph.D. - člen, Ing. Boris Biely - člen, Ing. Bohuslav Brukner - člen,Date of defence
2022-02-01Process of defence
Studentka představila svou diplomovou práci pomocí powerpointové prezentace. Představila umístění a situaci místa stavby, dispoziční řešení objektu, konstrukční řešení a materiálové řešení a vizualizaci stavby. Dále studentka odpovídala na dotazy zkušební komise a otázky oponenta: - koordinační situace vysvětlete, k čemu sloužízemnífiltr? - půdorys 1S jak bude řešeno napojení kanalizace z 1S? Jak bude řešen odvod dešťových vod z „anglických“ dvorků (kde bude zakresleno )? Jak je řešeno větrání místnosti např. S107 a S106? - půdorys 1NP – z jakého důvodu jsou navrženy WC v provedení kombi (místnosti 108)? je povinnost navrhovat bezbariérová WC v těchto typech objektů (popište). Kde je uvažován hlavní el. rozvaděč (jističe atd.)? Jak probíhá zásah/vyhlášení poplachu (od pokojů po zásahová vozidla)? Jak řešen odvod spalin od aut (pravidelné startování)? - jak probíhá zásah/vyhlášení poplachu (od pokojů po zásahová vozidla)? Jak řešen odvod spalin od aut (pravidelné startování)? - půdorys 2NP - popište, jak funguje výrobek 9/T, jak je kotven atd. jak je zajištěna ochrana proti pádu? Otázka je pro zajímavost – řešila studentka detailněji kotvení skluzové tyče, požadavky na povrchovou úpravu, materiál (výrobek 6/Z)? - půdorys 2NP – popište, jak funguje výrobek 9/T, jak je kotven atd. jak je zajištěna ochrana proti pádu? Jaké jsou akustické požadavky na zdivo mezi chodbou a pokoji, mezi pokoji, mezi chodbou a kanceláří? - řez A – A – jak studentka postupovala při návrhu skladby podlahy pod těžkou technikou (nákladní auta atd.). - řez B – B – jaký je sklon výkopu (jak se určuje)? Není patrný původní terén. - detail soklu – z jakého důvodu začíná omítka 100 mm nad stropem? - půdorys 1.NP – PBŘ – kde je umístěn total stop, případně central stop. Jaký je mezi nimi rozdíl? V rámci dotazů nad výkresy byly položeny tyto dotazy: - komunikační systém v případě požáru, pořadí výjezdu jednotek - jaká opatření navrhnout aby byly rohy ETICS s EPS chráněny proti provozu automobilů - způsob otvírání oken s vysokým parapetem, oplechování parapetu a podklad pod venkovním parapetem, lepení pozinkovaného plechu - předpjaté prvky a železobetonové prvky jaké jsou rozdíly? - varianty hydroizolace na ploché střeše, proč byla použitá PVC folie? - únikové cesty, délka, začátek únikové cesty, posouzení začátku úniku - požární odolnost konstrukcí v rámci jednoho požárního úseku Student s velmi dobrým přehledem zaujímal odborná stanoviska ke všem připomínkám oponenta a velmi dobře reagoval i na všechny otázky členů komise, které byly k obhajované práci položeny.Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/203769Source
HORVÁTHOVÁ, R. Hasičská stanice [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební. 2022.Collections
- 2022 [374]