Most 203 na dálnici D1 v Považské Bystrici
Bridge No. 203 on the highway D1, Považská Bystrica

Author
Advisor
Karmazínová, MarcelaReferee
Štrba, MichalGrade
AAltmetrics
Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomová práce se zabývá alternativním návrhem mostu na dálnici D1 u Považské Bystrice. Most je navržen jako ocelobetonový o 6 polích s teoretickým rozpětím 35,7m + 42m + 42m + 42m + 42m + 35,7m. Celková délka nosní konstrukce činí 241m. Použitý konstrukční materiál je ocel S355, beton C35/45 a betonářská výztuž třídy B500B. V předběžném návrhu byly vypracovány dvě varianty nosné konstrukce mostu. První variantou je most dvoutrámový, druhou variantou je most komorového průřezu. Vítězný dvoutrámový most byl rozpracován v podrobném statickém výpočtu. Výstavba ocelové konstrukce bude provedena blokovou montáží na montážních podpěrách. Betonáž mostovky bude provedena pomocí posuvného betonářského vozíku. Návrh a výpočet mostní konstrukce byl proveden dle platných evropských norem. Součástí diplomové práce je technická zpráva, statický výpočet variant, statický výpočet vítězné varianty, výkaz materiálu montážních celků a výkresová dokumentace. The diploma thesis deals with alternative design of bridge on highway D1 near Považská Bystrica. Bridge is designed as composite steel-concrete bridge with 6 spans in length 35,7m + 42m + 42m + 42m + 42m + 35,7m. Overall length of superstructure of the bridge is 241m. Construction material used in design is steel S355, concrete C35/45 and reinforcing steel bars are grade B500B. Calculation of superstructure of two variants was performed in preliminary design. First variant is twin-girder structure system and box-girder structure system is second variant. Selected twin-girder bridge was developed in more complex structural design report. Direct erection in place with temporary piers was selected as assembly method of steel structure. Slab concreting will be done by mobile formwork. The design and calculation of the bridge structure was carried out according to valid European design codes. The diploma thesis includes engineering report, structural design report of variants, structural design report of final variant, bill of quantities of assembly parts and drawing documentation.
Keywords
dálniční most, ocelobetonový most, dvoutrámový most, komorový most, bloková montáž, highway bridge, steel-concrete composite bridge, twin-girder bridge, box-girder bridge, direct erection in placeLanguage
čeština (Czech)Study brunch
bez specializaceComposition of Committee
prof. Ing. Antonín Lokaj, Ph.D. - předseda, prof. Ing. Miroslav Bajer, CSc. - místopředseda, Ing. Ondřej Pešek, Ph.D. - tajemník, Ing. Kristýna Hrabovská - tajemník, doc. Ing. Milan Šmak, Ph.D. - člen, Ing. Jan Barnat, Ph.D. - člen, Ing. Martin Horáček, Ph.D. - člen, Ing. Ondřej Pešek, Ph.D. - člen, Ing. Radim Pokorný - člen, doc. Ing. Jiří Kytýr, CSc. - člen,Date of defence
2022-02-02Process of defence
Student formou prezentace představil komisi svou diplomovou práci, její hlavní cíle, způsob zpracování a výsledky a poté výborně reagoval na připomínky oponenta vyjádřené v oponentském posudku i na otázky členů komiseResult of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/203869Source
MUDRÍK, M. Most 203 na dálnici D1 v Považské Bystrici [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební. 2022.Collections
- 2022 [374]