• čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • English 
    • čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • dizertační práce
  • Fakulta stavební
  • 2021
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • dizertační práce
  • Fakulta stavební
  • 2021
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Metodika navrhování ukončení kusých kolejí

Methodology for designing the dead end tracks

Thumbnail
View/Open
review_144001.html (1.632Kb)
final-thesis.pdf (3.612Mb)
appendix-1.zip (330.7Kb)
thesis-1.pdf (945.4Kb)
Posudek-Vedouci prace-59357.pdf (76.67Kb)
Posudek-Oponent prace-57830.pdf (351.0Kb)
Posudek-Oponent prace-57845.pdf (259.3Kb)
Author
Guziur, Petr
Advisor
Svoboda, Richard
Referee
Týfa,, Lukáš
Kohout,, Martin
Grade
P
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
Práce se zabývá navrhováním ukončení kusých kolejí a soustředí se zejména na navrhování pohyblivých zarážedel. Do rozhodovacího procesu ukončení kusé koleje vstupuje řada faktorů, mezi které patří hlavně poloha kusé koleje ve stanici, úroveň zabezpečení, prostorové možnosti, počet a skladba vlaků, které na kusou kolej pravidelně zajíždějí a další. Z rešeršní části této práce vyplývá, že právě pohyblivá zarážedla jsou vhodná a v zahraničí preferovaná, pro ukončení kusé koleje. Z tohoto důvodu je tomuto typu zarážedla věnována pozornost s důrazem na popis postupu návrhu. Součástí práce je návrh výpočetního programu s využitím tabulkového editoru a jazyku Visual basic pro usnadnění návrhu pohyblivého zarážedla. V rámci návrhu jsou popsány vybrané faktory, které návrh zarážedla nejvíce ovlivňují.
 
This work aim is designing of dead-end tracks with focus mainly on the friction buffer stop design. There are numerous factors in decision-making process of ending the dead-end track, such as position of the track in station, level of train control system, area capabilities, number and types of trains that regularly run on the track, etc. The recherche part of this work shows that friction buffer stop is the most suitable construction and preferred type of ending the dead-end track abroad. This is the reason for paying attention to that type of buffer stop with emphasis on the process of design itself. This work includes design of a program using a spreadsheet editor and Visual basic to make the design of friction buffer stop easier. There are described selected factors with highest impact on the design.
 
Keywords
Zarážedlo, kinetická energie, brzdná síla, zpomalení, kusá kolej, vlaková cesta, boční ochrana, mimořádná událost., Buffer stop, kinetic energy, braking force, deceleration, dead-end track, train route, flank protection, extraordinary event.
Language
čeština (Czech)
Study brunch
Konstrukce a dopravní stavby
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/204616
Source
GUZIUR, P. Metodika navrhování ukončení kusých kolejí [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební. .
Collections
  • 2021 [16]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV