• čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • English 
    • čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • dizertační práce
  • Fakulta informačních technologií
  • 2022
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • dizertační práce
  • Fakulta informačních technologií
  • 2022
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vylepšení vykreslování stínů

Improvements of Shadow Rendering

Thumbnail
View/Open
review_144037.html (1.640Kb)
final-thesis.pdf (10.39Mb)
Posudek-Vedouci prace-746_s1.pdf (32.26Kb)
Posudek-Oponent prace-746_o1.pdf (3.560Mb)
Posudek-Oponent prace-746_o2.pdf (138.6Kb)
Author
Kobrtek, Jozef
Advisor
Herout, Adam
Referee
Kozlíková, Barbora
Váša, Libor
Grade
P
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
Táto práca sa zaoberá inkrementálnym zlepšením techniky tieňových telies. V práci sa popisuje vylepšenie vykresľovania z pohľadu robustnosti kde bol navrhnutý nový spôsob deterministického výpočtu siluety na rôznych platformách. Táto technika bola v ďalšom kroku zjednodušená a celý algoritmus tieňových telies implementovaný prostredníctvom hardvérovej teselácie. Ďalej bola navrhnutá metóda akcelerovanej extrakcie siluety z modelu pomocou oktálového stromu. Navrhnuté metódy boli v závere porovnané s aktuálnymi modernými algoritmami s tvrdými všesmerovými tieňmi.
 
This thesis describes a set of incremental improvements of the shadow volume algorithm. First, a novel robust method of silhouette extraction is detailed, including implementation on several hardware platforms. This technique was later improved, simplified and the whole shadow volume algorithm ported to hardware tessellation. Next, a novel accelerated silhouette extraction algorithm was proposed, based on octree acceleration structure. Finally, the proposed methods were compared with the latest omni-directional techniques casting hard shadows.
 
Keywords
stíny, stínová tělesa, silueta, teselace, GPGPU, akcelerační struktury, oktálový strom, stínové mapy, viditelnost, vrhání paprsků, RTX, shadows, shadow volumes, silhouette, tessellation, GPGPU, acceleration structures, octree, shadow maps, visibility, ray tracing, RTX
Language
angličtina (English)
Study brunch
Výpočetní technika a informatika
Composition of Committee
doc. Ing. Martin Čadík, Ph.D. (předseda) doc. RNDr. Barbora Kozlíková, Ph.D. (člen) doc. Dr. Ing. Eduard Sojka (člen) doc. RNDr. Pavel Smrž, Ph.D. (člen) doc. Ing. Libor Váša, Ph.D. (člen)
Date of defence
2022-05-19
Process of defence
Student přednesl cíle a výsledky, kterých v rámci řešení disertační práce dosáhl. V rozpravě student odpověděl na otázky komise a oponentů a hostů. Diskuze je zaznamenána na diskuzních lístcích, které jsou přílohou protokolu. Počet diskuzních lístků: 3. Komise se v závěru většinou členů usnesla, že student splnil podmínky pro udělení akademického titulu doktor.
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/204668
Source
KOBRTEK, J. Vylepšení vykreslování stínů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2022.
Collections
  • 2022 [6]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV