Komunikační jednotka pro monitoring námořní přepravy
Gateway for monitoring maritime transport
Abstract
Tato diplomová práce se zabývala tvorbou monitorovácí jednotky pro námořní dopravu. Cílem bylo zhodnotit současná řešení z oblasti monitorování námořní dopravy a navrhnout vlastní řešení. Navržené řešení je napájeno solárními panely a Li-Ion bateriemi. Pro odesílání dat je použito satelitní a mobilní připojení, pro získání informace o pozici je použita GPS. Jednotka je vybavena senzory pro měření teploty, vlhkosti, akcelerace, vniknutí vody do kontejneru a detektorem otevření dveří. Jednotka je odolná vůči atmosferickým vlivům panujícím na moři a je dlouhodobě provozuschopná na moři. This thesis addressed the monitoring of maritime traffic. The aim was to evaluate current solutions in the field of maritime traffic monitoring and to design and create new solution. The proposed solution is powered by solar panels and Li-Ion batteries. For sending data, satellite and mobile connections is be used. As a source of information about position GPS is used. The monitoring unit is equipped with sensors for measuring temperature, humidity, acceleration, intrusion of into the container and a detector of the opening door. The unit is resistant to the atmospheric influences prevailing sea and is operational long-term at sea.
Keywords
Námořní doprava, monitorování přepravních kontejnerů, iridium 9602, satelitní komunikace, SIM7000E, mobilní komunikace, detekce pádu, Maritime transport, container monitoring, iridium 9602, satellite communications, SIM7000E, mobile communications, fall detectionLanguage
čeština (Czech)Study brunch
bez specializaceComposition of Committee
prof. Ing. Eva Gescheidtová, CSc. (předseda) doc. Ing. Petr Sysel, Ph.D. (místopředseda) Ing. Pavel Nevlud (člen) Ing. David Kubánek, Ph.D. (člen) doc. Ing. Ivo Lattenberg, Ph.D. (člen) Ing. Jan Dvořák, Ph.D. (člen) Ing. Ondřej Pospíšil (člen)Date of defence
2022-06-07Process of defence
Student prezentoval výsledky své práce a komise byla seznámena s posudky. Otázka oponenta: V práci student uvádí odkaz na studii [26], kde byly v průběhu přepravy kontejneru naměřeny okolní teploty v rozsahu od -29°C do +57°C? Ověřil si student, jestli navržené zařízení dokáže spolehlivě fungovat i v takovýchto teplotních extrémech? (Zvláště s ohledem na použité lithium-iontové články US18650VTC5.) Otázky komise: Jaká je životnost baterií u zařízení? Jaký je interval probouzení systému (jak často odesílá data)? Jaký je rozdíl vzhledem ke konkurenci? Student obhájil diplomovou práci a odpověděl na otázky členů komise a oponenta.Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/204741Source
FUČÍK, S. Komunikační jednotka pro monitoring námořní přepravy [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2022.Collections
- 2022 [275]