• čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • English 
    • čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta podnikatelská
  • 2022
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta podnikatelská
  • 2022
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vymezení a rozvoj nové značky

Specification and Development of New Brand

Thumbnail
View/Open
review_143315.html (9.849Kb)
final-thesis.pdf (4.623Mb)
Author
Compelová, Natália
Advisor
Zich, Robert
Referee
Mráček, Pavel
Grade
A
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomová práca je zameraná na tvorbu a rozvoj novovznikajúcej značky pražiarne výberovej kávy v Brne. Dôvodom tvorby je vlastná motivácia autorky podložená aktuálnou a relevantnou analýzou, a to hlavne v oblasti trhu s kávou, jeho vývoja a trendov, konkurencie, potenciálnych zákazníkov a iných faktorov, ktoré novú značku pri vstupe na trh môžu ovplyvniť. Jednotlivé analýzy a návrhy sú vypracované za pomoci metód a nástrojov vysvetlených v teoretickej časti. Vytvorený návrh slúži ako rámcový podklad pre rozvoj takej značky do budúcna, ktorá bude konkurencieschopná a naplní požiadavky zákazníka.
 
This master thesis focuses on the specification and development of a new specialty coffee roasters brand based in Brno. Reason behind the thesis is the author’s own motivation supported by current and relevant analysis, especially in the field of the coffee market, its development and trends, competition, potential customers and other factors, that might affect the new brand when entering the market. Chosen analysis and proposals are using methods and tools explained in the theoretical part. Presented proposal serves as a framework for the future development of a brand that will be competitive and will meet customer requirements.
 
Keywords
značka, budovanie značky, identita značky, positioning, komunikačný mix, konkurencia, hodnotová ponuka, brand, brand building, brand identity, positioning, promotional mix, competition, value proposition
Language
slovenština (Slovak)
Study brunch
bez specializace
Composition of Committee
doc. Ing. Robert Zich, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Michal Karas, Ph.D. (místopředseda) Ing. Karel Kuba, DiS. (člen) Ing. et Ing. Kateřina Procházková, Ph.D. (člen) Ing. František Milichovský, Ph.D., MBA, DiS. (člen)
Date of defence
2022-06-08
Process of defence
Otázky oponenta - Odpovězeno Otázka vedoucího - Odpovězeno Ing. Milichovský - Z hlediska sociálních faktorů, jaké jsou trendy ve spotřebě kávy? - Odpovězeno doc. Karas - Do jaké cenové relace cílíte při výběrové kávě? - Odpovězeno Ing. Kuba - Porovnání trhu kávy v Brně a Praze. - Odpovězeno Ing. Procházková - Při analýze konkurence jste osobně vyzkoušela všechny? - Odpovězeno
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/205122
Source
COMPELOVÁ, N. Vymezení a rozvoj nové značky [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2022.
Collections
  • 2022 [328]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV