• čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • English 
    • čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta podnikatelská
  • 2022
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta podnikatelská
  • 2022
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Rozvoj obchodních aktivit společnosti

Development of Business Activities for Company

Thumbnail
View/Open
review_143012.html (7.671Kb)
final-thesis.pdf (3.399Mb)
Author
Škodová, Kristýna
Advisor
Šimberová, Iveta
Referee
PhDr. Alena Lubasová Ph.D
Grade
C
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomová práce se zabývá rozvojem obchodních aktivit výrobní společnosti Strojírna Oslavany, spol. s.r.o. na tuzemském i zahraničním trhu. Teoretická část zahrnuje nezbytná východiska a informace potřebné ke zpracování navazující části práce. Analytická část následně vyhodnocuje aktuální situaci vnějšího a vnitřního prostředí společnosti i zkoumaného trhu. Výsledek práce tvoří návrhy a doporučení pro rozvoj obchodních aktivit společnosti v rámci zavedení nového výrobku na trh.
 
This diploma thesis deals with the development of business activities of the production company Strojírna Oslavany, spol. s.r.o. on the domestic and foreign markets. The theoretical part includes the necessary starting points and information needed to process the follow-up part of the work. The analytical part then evaluates the current situation of the external and internal environment of the company and the researched market. The result of this work consists of proposals and recommendations for the development of the company's business activities in order to introduce a new product on the market.
 
Keywords
Obchodní aktivity, zákazník, rozvoj, obchodní model, B2B, vnitřní a vnější analýza, export, zahraniční trh, SWOT analýza, Business activities, customer, development, business model, B2B, internal and external analysis, export, foreign market, SWOT analysis
Language
čeština (Czech)
Study brunch
bez specializace
Composition of Committee
prof. Ing. Alena Kocmanová, Ph.D. (předseda) doc. PhDr. Iveta Šimberová, Ph.D. (místopředseda) Ing. Martin Mahel, Ph.D. (člen) RNDr. Zuzana Chvátalová, Ph.D. (člen) Ing. Zdeňka Videcká, Ph.D. (člen)
Date of defence
2022-06-09
Process of defence
Otázky vedoucí práce – odpovězeno Otázky oponentky práce – odpovězeno prof. Ing. Alena Kocmanová, Ph.D. – Na základě čeho jste stanovila náklady na zavedení nového produktu? Jaká bude cena nového produktu? - odpovězeno Ing. Martin Mahel. Ph.D. – Považujete sociální sítě jako vhodný komunikační kanál na B2B trhu. – odpovězeno RNDr. Zuzana Chvátalová, Ph.D. – Jakých hodnot může pravděpodobnost nabývat? Můžete vysvětlit výpočty ve SWOT analýze? – odpovězeno Ing. Zdeňka Videcká, Ph.D. – Jaký je plánovaný objem výroby nového produktu? - odpovězeno
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/205132
Source
ŠKODOVÁ, K. Rozvoj obchodních aktivit společnosti [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2022.
Collections
  • 2022 [328]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV