• čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • English 
    • čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2022
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2022
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Moderní metody řízení světelné křižovatky

Modern methods for intersection signaling control

Thumbnail
View/Open
review_140076.html (9.156Kb)
final-thesis.pdf (2.116Mb)
appendix-1.zip (240.8Kb)
Author
Bartoš, Pavel
Advisor
Kůdela, Jakub
Referee
Lacko, Branislav
Grade
A
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
Tato diplomová práce se zabývá optimálním řízením světelné křižovatky. V úvodu jsou zavedeny pojmy a představeny metody řízení. Následně je zvolen software SUMO od společnosti Eclipse, který slouží k vytvoření modelu. Po vzoru reálné křižovatky jsou modelovány jak rozložení a logika, tak dopravní toky. Samotné dopravní toky jsou částečně náhodné. Řízení je prováděno za pomoci tří délek zelených front, vyhodnocování probíhá porovnáváním průměrné a maximální čekací doby. Vybírají se tak Pareto optimální body. Prvním algoritmem pro získání optimálního nastavení je prohledávání v mřížce. Druhým algoritmem byl implementován NSGA-II. Nastavení se porovnávají jak mezi sebou, tak s ohledem na nastavení a časové okno.
 
This diploma thesis deals with the optimal control of traffic lights at intersections. In the introduction, concepts are introduced and control methods are presented. Subsequently, Eclipse's SUMO software is chosen to create the model. Following the model of a real intersection, both layout and logic and traffic flows are created. The traffic flows itself are partially randomized. The control is performed using three green queue lengths and the evaluation is done by comparing the average and maximum waiting times. Pareto optimal points are thus selected. The first algorithm to obtain the optimal setting is a grid search. The second algorithm has been implemented by NSGA-II. The settings are compared with each other as well as with respect to the settings and the time window.
 
Keywords
SUMO, Simulace městské dopravy, řízení světelné křižovatky, prohledávání v mřížce, optimální řízení dopravy, genetický algoritmus, NSGA-II, SUMO, Simulation of urban mobility, traffic light control, Grid search, optimal traffic control, genetic algorithm, NSGA-II
Language
čeština (Czech)
Study brunch
bez specializace
Composition of Committee
prof. Ing. Vladimír Vašek, CSc. (předseda) doc. Ing. Radomil Matoušek, Ph.D. (místopředseda) doc. Ing. Ivan Švarc, CSc. (člen) doc. Ing. Jiří Jaroš, Ph.D. (člen) doc. Ing. Zdeněk Němec, CSc. (člen)
Date of defence
2022-06-13
Process of defence
Student obeznámil komisi s cíli a výsledky své DP. Následně zodpověděl otázky oponenta a komise. doc. Matoušek: 1.použití teorie hromadné obsluhy doc. Němec: Řešení nestandardních situací doc. Jaroš : Zakódování řešení, Nastavení počtu generací, Manuální úpravy prof. Vašek: Zatížení jednotlivých směrů
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/205249
Source
BARTOŠ, P. Moderní metody řízení světelné křižovatky [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2022.
Collections
  • 2022 [477]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV