Návrh koncepce pro snížení hluku na vstupu do kompresoru turbodmychadla
Design Concept for Noise Reduction at the Turbocharger Inlet
Author
Advisor
Novotný, PavelReferee
Vacula, JiříGrade
CAltmetrics
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato práce se zabývá konstrukčním návrhem opatření vedoucí ke snížení hluku na vstupu do turbodmychadla TCR 16 od firmy PBS Turbo s.r.o. Způsob řešení je založen na harmonické akustické analýze za využití metody konečných prvků programu Ansys, kdy jsou pomocí této metody nejprve zjištěny přenosové ztráty stávající konfigurace a následuje porovnání dvou návrhů konstrukčního řešení s původní konfigurací. Tímto způsobem je zjištěno, zda je přínos konstrukčního opatření dostatečný. This work deals with the design of measures of noise reduction at the entrance to the TCR 16 turbocharger from PBS Turbo s.r.o. The solution is based on harmonic acoustic analysis using the finite element method of the Ansys program, where this method first determines the transmission losses of the existing configuration and then compares the two design solutions with the original configuration. In this way, it is determined whether the benefit of the design measure is sufficient.
Keywords
Harmonická akustická analýza, Hluk turbodmychadla, Lopatkové frekvence, Metoda konečných prvků, Reaktivní tlumič hluku, TCR 16, Harmonic acoustic analysis, Turbocharger noise, Blade frequencies, Finite element method, Reactive silencer, TCR 16Language
čeština (Czech)Study brunch
Inženýrská mechanikaComposition of Committee
prof. Ing. Vladislav Laš, CSc. (předseda) doc. Ing. Luboš Náhlík, Ph.D. (místopředseda) prof. Ing. Jindřich Petruška, CSc. (člen) doc. Ing. Pavel Hutař, Ph.D. (člen) prof. Ing. Jaroslav Zapoměl, DrSc. (člen) prof. RNDr. Michal Kotoul, DrSc. (člen) doc. Ing. Zdeněk Hadaš, Ph.D. (člen) doc. Ing. Tomáš Návrat, Ph.D. (člen) prof. Ing. Jiří Burša, Ph.D. (člen) prof. Ing. Přemysl Janíček, DrSc. (člen)Date of defence
2022-06-13Process of defence
Student ve vymezeném čase prezentoval svoji diplomovou práci, dále byly přečteny posudky a zodpovězeny dotazy oponenta. Poté byly členy komise položeny následující otázky související s diplomovou prací: Co je to "hrubá" geometrická a materiálová charakteristika? Neuvažoval jste využití modální redukce pomocí subsystémů? Jak konkrétně je použitelnost MKP omezena velikostí frekvence? Proč jste práci nestrukturoval tak, jak vám bylo předloženo v Diplomovém projektu? V čem by byly výsledky lepší při použití systému Comsol, jak uvádíte v závěru? Jakou optimalizační metodu jste použil? Po zodpovězení všech dotazů byla obhajoba celkově hodnocena jako dobrá / C.Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/205426Source
SUROVEC, J. Návrh koncepce pro snížení hluku na vstupu do kompresoru turbodmychadla [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2022.Collections
- 2022 [477]