Návrh záchranného tlačítka pro nouzové volání v automobilech
Design of a rescue button for emergency calls in cars
dc.contributor.advisor | Dvořák, Jan | sk |
dc.contributor.author | Jarabý, Šimon | sk |
dc.date.accessioned | 2022-06-15T07:54:23Z | |
dc.date.available | 2022-06-15T07:54:23Z | |
dc.date.created | 2022 | cs |
dc.identifier.citation | JARABÝ, Š. Návrh záchranného tlačítka pro nouzové volání v automobilech [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2022. | cs |
dc.identifier.other | 141240 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11012/205482 | |
dc.description.abstract | Táto bakalárska práca sa zameriava na návrh a realizáciu prototypu zariadenia, ktorého účelom je dovybavenie vozidiel vyrobených pred rokom 2018 o systém tiesňového volania. Zariadenie bude fungovať na podobných princípoch ako služba eCall zavedená Európskou úniou. Prvá časť práce obsahuje základné zoznámenie sa s použitými technológiami a postupmi pri návrhu zariadenia. Keďže ide o zariadenie určené do automobilov toto dovybavenie uskutočňujeme zapojením zariadenia do diagnostického konektoru OBD-II (On Board Diagnostics). Z tohto dôvodu sa v teoretickej časti oboznamujeme s diagnostickým konektorom OBD-II ako aj so zbernicou CAN bus, komunikačnými protokolmi alebo spôsobom vyhodnocovania nehody. Praktická časť sa následne zaoberá návrhom zariadenia a výberom jednotlivých komponentov. Od zariadenia budeme požadovať zasielanie polohy a komunikáciu pomocou 3G siete a preto volíme moduly Global Positioning System (GPS) a Global System for Mobile Communications (GSM). Taktiež budeme vyhodnocovať nehodu pomocou akcelerometera čím vieme určiť závažnosť nehody. Posledná časť práce popisuje praktické zhotovenie a realizáciu zariadenia. | sk |
dc.description.abstract | This bachelor’s thesis focuses on the design and implementation of a prototype device, which aims to retrofit vehicles manufactured before 2018 with an emergency call sys- tem. The device will operate on similar principles as the eCall service introduced by the European Union. The first part of the work contains a basic acquaintance with the used technologies and procedures in the proposed devices. Since this is a device intended for cars, we perform this retrofit by connecting the device to the OBD-II (On Board Diagnostics) diagnostic connector. For this reason, in the theoretical part we get acquainted with the diagnostic connector OBD-II as well as with the CAN bus, com- munication protocols or the method of accident evaluation. The practical part with the subsequent design of equipment and selection of individual components. We will need to send location and communication from the devices via the 3G network, which is why we choose the Global Positioning System (GPS) and Global System for Mobile Commu- nications (GSM) modules. We will also evaluate the accident using an accelerometer so that we can determine the severity of the accident. The last part of the work describes the practical construction and implemented equipment. | en |
dc.language.iso | sk | cs |
dc.publisher | Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií | cs |
dc.rights | Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení | cs |
dc.subject | eCall | sk |
dc.subject | GPS | sk |
dc.subject | GSM | sk |
dc.subject | Arduino | sk |
dc.subject | OBD-II | sk |
dc.subject | diagnostika motorových vozidiel | sk |
dc.subject | akcelerometer | sk |
dc.subject | eCall | en |
dc.subject | GPS | en |
dc.subject | GSM | en |
dc.subject | Arduino | en |
dc.subject | OBD-II | en |
dc.subject | motor vehicle diagnostics | en |
dc.subject | accelerometer | en |
dc.title | Návrh záchranného tlačítka pro nouzové volání v automobilech | sk |
dc.title.alternative | Design of a rescue button for emergency calls in cars | en |
dc.type | Text | cs |
dcterms.dateAccepted | 2022-06-14 | cs |
dcterms.modified | 2022-06-14-12:09:10 | cs |
thesis.discipline | bez specializace | cs |
thesis.grantor | Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. Ústav telekomunikací | cs |
thesis.level | Bakalářský | cs |
thesis.name | Bc. | cs |
sync.item.dbid | 141240 | en |
sync.item.dbtype | ZP | en |
sync.item.insts | 2022.06.15 09:54:23 | en |
sync.item.modts | 2022.06.15 08:12:30 | en |
eprints.affiliatedInstitution.faculty | Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií | cs |
dc.contributor.referee | Jeřábek, Jan | sk |
dc.description.mark | F | cs |
dc.type.driver | bachelorThesis | en |
dc.type.evskp | bakalářská práce | cs |
but.committee | prof. Ing. Zdeněk Smékal, CSc. (předseda) doc. Ing. Pavel Šilhavý, Ph.D. (místopředseda) Ing. Daniel Kováč (člen) Ing. Jan Dvořák, Ph.D. (člen) Ing. et Ing. Petr Musil (člen) Ing. Ondřej Šmirg, Ph.D. (člen) | cs |
but.defence | Student prezentoval výsledky své práce a komise byla seznámena s posudky. Jakým způsobem by bylo možné a vhodné provedené testování vašeho systému doplnit? Můžete provést rozvahu nad výdrží baterie? Máte změřený odběr nebo šlo jen o odhad? Proč máte v zařízení různé šrouby? Jaká je funkčnost v tuhle chvíli? Student neobhájil bakalářskou práci. | cs |
but.result | práce nebyla úspěšně obhájena | cs |
but.program | Telekomunikační a informační systémy | cs |
but.jazyk | slovenština (Slovak) |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
-
2022 [397]