• čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • English 
    • čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií
  • 2022
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií
  • 2022
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Modelování a řízení podvozku Formule Student

Modeling and control of rear driven axle for Formula Student

Thumbnail
View/Open
review_142698.html (4.429Kb)
final-thesis.pdf (5.334Mb)
appendix-1.zip (14.62Mb)
Author
Kavec, Matúš
Advisor
Pohl, Lukáš
Referee
Veselý, Libor
Grade
B
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
Táto práca sa zaoberá návrhom regulačnej štruktúry pre model monopostu Formula Student. Súčasťou práce je návrh a následné odladenie modelu tak, aby mal čo najlepšiu odozvu v porovnaní s realitou. Pre vytvorenie regulačnej štruktúry bol použitý PID regulátor s dvoma stupňami voľnosti. Vytvorená regulačná štruktúra má za úlohu regulovať prešmyk sústavy na požadovanú hodnotu. Obmedzením prešmyku, ktorý je pri závodných vozidlách častokrát nechcený, môžeme dostať lepšiu odozvu pri akcelerácii.
 
This thesis is focused on design of controll structure of Formula Student monopost. Part of the thesis is a design and subsequent debgging ofthe model so it has the best possible response compared to reality. A PID controller with two degrees of freedom was used to create the control structure. Created controll structure has the task of regulating the system to the required value. By reducing skid, which is often unwanted in race cars, we can achieve better response while accelerating.
 
Keywords
Kontrola trakcie, regulátor, PID, TCS, Matlab, Simscape, Formula Student, TU Brno Racing, Dragon e1, Traction control, controller, PID, TCS, Matlab, Simscape, Formula Student, TU Brno Racing, Dragon e1
Language
slovenština (Slovak)
Study brunch
bez specializace
Composition of Committee
doc. Ing. Miloslav Steinbauer, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Zdeněk Bradáč, Ph.D. (místopředseda) Ing. Jakub Arm, Ph.D. (člen) Ing. František Burian, Ph.D. (člen) Ing. Lukáš Pohl, Ph.D. (člen) Ing. Stanislav Pikula, Ph.D. (člen)
Date of defence
2022-06-14
Process of defence
Student obhájil bakalářskou práci. Komise neměla žádné námitky k řešené práci. V průběhu odborné rozpravy odpověděl na dotazy komise k možnostem kontroly trakce a proč je výhodnější zachovat nenulový prokluz kol. Komise dále věnovala pozornost detailní analýze grafů prezentovaných studentem.
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/205664
Source
KAVEC, M. Modelování a řízení podvozku Formule Student [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2022.
Collections
  • 2022 [397]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV