Aerodynamické vlastnosti různých specifikací předních křídel závodních vozů formule
Aerodynamic properties of different front wing specifications on formula race car
Author
Advisor
Štefan, DavidReferee
Zemanová, LucieGrade
AAltmetrics
Metadata
Show full item recordAbstract
Táto bakalárska práca sa zameriava na aerodynamické vlastnosti predných krídel na závodných vozoch Formule 1. V prvej kapitole sú rozobraté základné aerodynamické princípy tekutín a plynov. V druhej kapitole je rozobraný historicky vývoj predných krídel vo Formule 1. Tretia kapitola rozoberá najnovšie aerodynamické regulácie a ich prínos pre šport. Posledná kapitola je praktická časť, kde sa simuluje obtekanie vzduchu okolo štyroch rôznych krídel a porovnávajú sa ich aerodynamické vlastnosti. This bachelor’s thesis focuses on the aerodynamic properties of front wings on Formula 1 cars. The first chapter discusses the basic aerodynamic principles of fluids and gases. The second chapter discusses the historical evolution of front wings in Formula 1. Third chapter talks about the latest aerodynamic regulations and their benefits for the sport. In the last chapter there is a practical part with an air flow simulation on four different wings and their aerodynamic properties are compared.
Keywords
Formula 1, predné krídlo, aerodynamika, prúdenie, prítlak, odpor, element, Formula 1, front wing, aerodynamics, flow, downforce, drag, elementLanguage
slovenština (Slovak)Study brunch
Základy strojního inženýrstvíComposition of Committee
doc. Ing. Jaroslav Štigler, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Pavel Rudolf, Ph.D. (místopředseda) prof. RNDr. Jan Čermák, CSc. (člen) Ing. Roman Klas, Ph.D. (člen) Ing. David Štefan, Ph.D. (člen)Date of defence
2022-06-15Process of defence
Student nejprve představil svoji bakalářskou práci o obtékání přítlačného křídla vozu formule. Následovalo čtení posudků a odpovědi na otázky oponentky. Poté padly otázky z komise: Jakým způsobem byly získány profily geometrie? Byla provedena i simulace s větší simulační doménou? Řeší se i problém obrácení funkce přítlačného křídla při zvednutí vozu? Z jakého důvodu se používá víceelementové křídlo oproti jednoelementového? Otázky byly zodpovězeny ke spokojenosti komise.Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/205892Source
ŠULÍK, D. Aerodynamické vlastnosti různých specifikací předních křídel závodních vozů formule [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2022.Collections
- 2022 [408]