Zvyšování plnicí účinnosti dvoudobého motoru
Increasing the Volumetric efficiency of a two-stroke engine
Author
Advisor
Beran, MartinReferee
Drápal, LubomírGrade
CAltmetrics
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato bakalářská práce se zabývá konstrukční úpravou zvoleného dvoudobého zážehového motoru pro zvýšení jeho plnicí účinnosti vedoucí ke zvýšení výkonu. V první části je popsán základní princip dvoudobého motoru společně s detailním popisem všech jeho cyklů a jejich vlivu na plnicí účinnost. Druhá část se věnuje vlastnímu konstrukčnímu řešení úpravy a končí vyhodnocením výsledků. This bachelor thesis deals with a design modification of a chosen two-stroke engine with respect to an increase in its filling efficiency resulting in increased performance. The first part of the thesis describes basic principles of a two-stroke engine alongside a detailed description of all its cycles and their influence on the filling efficiency. The second part is dedicated to the design modification itself ending with a result evaluation.
Keywords
dvoudobý motor, plnicí účinnost, zvyšování výkonových parametrů, Two-stroke engine, filling efficiency, increasing of performance parametersLanguage
čeština (Czech)Study brunch
Základy strojního inženýrstvíComposition of Committee
prof. Ing. Václav Píštěk, DrSc. (předseda) doc. Ing. Pavel Kučera, Ph.D. (místopředseda) Ing. Lubomír Drápal, Ph.D. (člen) Ing. Jozef Dlugoš, Ph.D. (člen) Ing. Kamil Řehák, Ph.D. (člen)Date of defence
2022-06-15Process of defence
Student seznámil odbornou komisi se svojí závěrečnou prací. Následovala část, kdy student odpovídal na následující otázky oponenta: Jaký je optimální poměr zdvihu a vrtání u sportovního dvoudobého motoru a jaké hodnoty jsou dosahovány u moderních motocyklových pohonných jednotek? - ZODPOVĚDĚL Jaký vliv má zkrácení ojnice při zachování zdvihu na setrvačné síly v klikovém mechanismu? - ZODPOVĚDĚL Na základě čeho je navrženo výfukové potrubí zachycené na obr. 42? - ZODPOVĚDĚL Jak lze ovlivnit přesnost měření výkonu pomocí zvolené metody? - ZODPOVĚDĚL Odbornou komisí byly dále položeny tyto otázky týkající se závěrečné práce: Jakým způsobem bylo měřeno úhlové zrychlení na užitém setrvačníkovém stavu? - ČÁSTEČNĚ ZODPOVĚDĚL Čím je možné zvýšit adhezi mezi pneumatikou a válcem setrvačníkového stavu? - ZODPOVĚDĚL Z čeho vychází rozložení chladících žeber na válci varianty EVO 4? - ČÁSTEČNĚ ZODPOVĚDĚLResult of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/205916Source
ŠMAHEL, M. Zvyšování plnicí účinnosti dvoudobého motoru [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2022.Collections
- 2022 [408]