• čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • English 
    • čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta podnikatelská
  • 2022
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta podnikatelská
  • 2022
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Rozvoj obchodních aktivit společnosti na zahraničním trhu

Development of Company´s Business Activities on a Foreign Market

Thumbnail
View/Open
review_143014.html (6.156Kb)
final-thesis.pdf (2.792Mb)
Author
Jílková, Šárka
Advisor
Šimberová, Iveta
Referee
Schüller, David
Grade
B
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomová práce je zaměřena na rozvoj obchodních aktivit společnosti HomeGym s.r.o. na zahraničním trhu. Práce je situována do čtyř částí. Úvodní část se zabývá vymezením problematiky, stanovení hlavního a dílčích cílů, postupem zpracování a použitou metodikou. Další část je teoretická, kde jsou vymezeny pojmy související s danou problematikou. Následuje praktická část, která je rozdělena na část analytickou a vlastní návrhy řešení. Analýza současného stavu společnosti je obsažena v analytické části, na kterou navazují vlastní návrhy řešení a jejich přínos pro rozvoj obchodních aktivit společnosti na zahraniční trh.
 
The diploma thesis is focused on the development of business activities of the company HomeGym s.r.o. on a foreign market. Diploma is situated in four parts. The introductory part deals with the definition of the issue, the determination of the main and partial objectives, the processing process and the methodology used. The next part is theoretical, where the terms related to the issue are defined. The practical part follows, which is divided into an analytical part and own solutions. The analysis of the current state of the company is contained in the analytical part, which is followed by their own solutions and their contribution to the development of the company's business activities in foreign markets.
 
Keywords
obchodní aktivity, zahraniční trh, e-shop, analýza vnějšího prostředí, analýza vnitřního prostředí, SWOT analýza, business activities, foreign market, e-shop, external analysis, internal analysis, SWOT analysis
Language
čeština (Czech)
Study brunch
bez specializace
Composition of Committee
prof. Ing. Alena Kocmanová, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Eva Lajtkepová, Ph.D. (místopředseda) Ing. Tomáš Heralecký, Ph.D. (člen) Ing. Pavel Mráček, Ph.D. (člen) Ing. Karel Doubravský, Ph.D. (člen)
Date of defence
2022-06-13
Process of defence
Otázky vedoucí práce – odpovězeno Otázka oponenta práce – odpovězeno Ing. Pavel Mráček, Ph.D. – Jak vnímají Poláci české výroby? – odpovězeno doc. Ing. Eva Lajtkepová, Ph.D. – Kdo by překládal e-shop do polštiny? – odpovězeno
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/206070
Source
JÍLKOVÁ, Š. Rozvoj obchodních aktivit společnosti na zahraničním trhu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2022.
Collections
  • 2022 [328]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV