• čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • English 
    • čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta podnikatelská
  • 2022
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta podnikatelská
  • 2022
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Návrh obchodní strategie firmy Plojhar vstupující na zahraniční trh

Proposal of Business Strategy of the Company Plojhar Entering a Foreign Market

Thumbnail
View/Open
review_143038.html (9.444Kb)
final-thesis.pdf (1020.Kb)
Author
Trajerová, Lucie
Advisor
Škapa, Stanislav
Referee
Procházková, Kateřina
Grade
D
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomová práce je zaměřena na malou českou rodinnou firmu Plojhar, jejímž oborem podnikání je papírnictví. Teoretickou část práce tvoří literární rešerše týkající se problematiky strategické analýzy a tvorby obchodní strategie vstupu na zahraniční trh. V praktické části je charakterizována firma Plojhar a následně je provedena situační analýza pomocí vybraných analytických nástrojů a metod pro vnitřní a vnější prostředí firmy. Poté je přistoupeno k návrhu vstupu firmy na zahraniční trh, přičemž je kladen důraz i na ošetření rizik s tímto návrhem spojených.
 
The diploma thesis is focused on a small Czech Family Company Ployhar, whose business is stationery. The theoretical part of the thesis forms a literary search on the issue Strategic analyzes and creation of a trade strategy of entry into the foreign market. In the practical part is characterized by Plajhar and then a situational analysis is performed using selected analytical tools and methods for the internal and external environment of the company. Thereafter, the company entry into the Foreign Market is accompanied, and the emphasis is also placed on the treatment of risks with this proposal.
 
Keywords
Obchodní strategie, zahraniční trh, finanční analýza, PESTLE analýza, papírnictví, Business strategy, foreign market, financial analysis, PESTLE analysis, stationery
Language
čeština (Czech)
Study brunch
bez specializace
Composition of Committee
prof. Ing. Tomáš Meluzín, Ph.D. (předseda) prof. Ing. et Ing. Stanislav Škapa, Ph.D. (místopředseda) doc. RNDr. Jaroslav Koutský, Ph.D. (člen) Ing. Tomáš Heralecký, Ph.D. (člen) Ing. Jana Hornungová, Ph.D. (člen)
Date of defence
2022-06-14
Process of defence
Otázky vedoucího: zodpovězeno Otázky oponenta: zodpovězeno
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/206081
Source
TRAJEROVÁ, L. Návrh obchodní strategie firmy Plojhar vstupující na zahraniční trh [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2022.
Collections
  • 2022 [328]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV