• čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • English 
    • čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta podnikatelská
  • 2022
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta podnikatelská
  • 2022
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Návrh strategie vstupu projekční společnosti na slovenský trh

The Proposal of the Project Company's Entry Strategy into a Slovakia Market

Thumbnail
View/Open
review_135062.html (7.227Kb)
final-thesis.pdf (2.873Mb)
Author
Střihavka, Viktor
Advisor
Šimberová, Iveta
Referee
Chlebovský, Vít
Grade
D
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
Předmětem diplomové práce je návrh strategie expanze vybrané projekční společnosti na slovenský. Společnost má sídlo v Brně a zabývá se projekční činností ve výstavbě. Práce je rozdělena na čtyři části. Úvodní část obsahuje vymezení problematiky, stanovení hlavních a dílčích cílů a popsána metodika. Teoretická část definuje základní pojmy spojené s vymezenou problematikou. Na ni navazuje analytická část, která zkoumá současný stav společnosti. Závěrečná část obsahuje vlastní návrhy řešení.
 
The subject of the diploma thesis is the design for an expansion strategy of a selected company into Slovak market. The company is based in Brno and is does business in design activities in construction. The work is divided into four parts. The introductory part contains the definition of the issue, determines the main and partial goals and the described methodology. The theoretical part defines the basic concepts associated with the defined issues. This part is followed by an analytical part, which examines the current state of the company. The final part contains proposals for solutions.
 
Keywords
strategie vstupu, zahraniční obchod, marketingový mix, SWOT, Slovenská republika, entry strategy, foreign trade, marketing mix, SWOT, Slovak Republic
Language
čeština (Czech)
Study brunch
bez specializace
Composition of Committee
doc. Ing. Jana Korytárová, Ph.D. (předseda) doc. Ing. et Ing. Renáta Myšková, Ph.D. (místopředseda) Ing. Jiří Luňáček, Ph.D., MBA (člen) doc. RNDr. Bedřich Půža, CSc. (člen) Mgr. Štěpán Konečný, Ph.D. (člen)
Date of defence
2022-06-13
Process of defence
Otázky vedoucího: zodpovězeno Otázky oponenta: zodpovězeno Otázky komise: doc. RNDr. Bedřich Půža, CSc.: Dokázal byste porovnat české a slovenské parametry nebo je to identické? - zodpovězeno doc. Ing. Jana Korytárová, Ph.D.: Na základě čeho se firma rozhodla udělat pobočku na Slovensku? Musí tam převažovat poptávka nad nabídkou? Co znamená vysoká úspěšnost obchodních schůzek? - zodpovězeno Ing. Jiří Luňáček, Ph.D.: Tabulka č.18 - Důležitost a váhy, jsou váhy subjektivně odhadnuté nebo sofistikovaně? Je to metodicky správně? - zodpovězeno
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/206221
Source
STŘIHAVKA, V. Návrh strategie vstupu projekční společnosti na slovenský trh [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2022.
Collections
  • 2022 [328]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV