Analýza spektra různých typů saxofonů
The Spectrum analysis of different types of saxophones

Author
Advisor
Jirásek, OndřejReferee
Mojdl, EdgarGrade
BAltmetrics
Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalářská práce se zabývá zvukem tří typů saxofonů Yamaha, konkrétně soprán, alt a tenor saxofonu. Uvádí základní parametry nástroje, jak tvoří tón a čím je typický. Zaměřuje se na charakteristiky v jeho tónu pomocí spektrální analýzy, LPC analýzy a směrových charakteristik. Práce se zaměřuje na společné vlastnosti saxofonů jako nástroje, hledá také odlišnosti mezi zvolenými typy saxofonů i mezi jednotlivými tóny. Výsledky jsou porovnány v grafech, tabulkách i slovním hodnocením. The bachelor thesis deals with the sound of three types of Yamaha saxophones, specifically soprano, alto and tenor saxophone. Lists the basic parameters of the instrument, how it forms the tone and how it is typical. It focuses on characteristics in its tone using spectral analysis, LPC analysis and directional characteristics. The work focuses on the common properties of saxophones as instruments, it also looks for differences between selected types of saxophones and between individual tones. The results are compared in graphs, tables and verbal evaluation.
Keywords
Saxofon, Analýza spektra, Směrové charakteristiky, Spektrum, LPC, Psychoakustika, Inharmonicita, Fourierova transformace, Formanty, Saxophone, Spectrum analysis, Directivity pattern, Spectrum, LPC, Psychoacoustics, Inharmonicity, Fourier transform, FormantsLanguage
čeština (Czech)Study brunch
Zvuková produkce a nahráváníComposition of Committee
prof. Ing. Kamil Vrba, CSc. (předseda) MgA. Mgr. Ondřej Jirásek, Ph.D. (místopředseda) Ing. Patrik Nop (člen) Ing. Ondřej Mokrý (člen) Ing. Matěj Ištvánek (člen)Date of defence
2022-06-16Process of defence
Studentka prezentovala výsledky své práce a komise byla seznámena s posudky. Studentka obhájila bakalářskou práci a odpověděla na otázky členů komise a oponenta. Otázky: Výsledky ukazují určitou formantovou oblast společnou pro všechny tři saxofony. Je jisté, že tato shoda je pouze důsledkem konstrukce nástroje? Saxofony jsou ceněny pro svou expresivitu tzn. velkou zvukově barevnou a dynamickou reakcí na hráčskou akci. Bylo by možné, že společné formantové oblasti napříš saxofony jsou způsobené oním stále stejným nátiskem spojeným s rezonancí v ústech hráče, čili že byl nalezen formant hráčova nátisku?Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/206260Source
GREIPLOVÁ, B. Analýza spektra různých typů saxofonů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2022.Collections
- 2022 [397]