• čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • English 
    • čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2022
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2022
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vodík jako palivo pro vozidlo nad 3,5 t

Hydrogen as fuel for vehicles over 3.5 t

Thumbnail
View/Open
review_140627.html (9.234Kb)
final-thesis.pdf (2.274Mb)
appendix-1.zip (248.3Kb)
Author
Alinče, Antonín
Advisor
Štětina, Josef
Referee
Šebela, Kamil
Grade
B
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
Tato bakalářská práce se zabývá vodíkovou infrastrukturou pro potřebu nákladní dopravy: metodami výroby, dopravy a uskladňováním vodíku. V práci je popsána cesta vodíku od výroby až po pohon vozidla, ať již ve spalovacím motoru či v palivovém článku. Tyto možnosti vodíkového pohonu jsou následně porovnány jak mezi sebou, tak vůči jiným palivům. Závěr práce je pak zaměřen na ideový návrh umístění vodíkových nádrží ve vozidle.
 
This bachelor thesis deals with hydrogen infrastructure for the needs of freight transport: methods of production, transportation, and storage of hydrogen. The work describes the path of hydrogen from production to vehicle propulsion, whether in the internal combustion engine or in the fuel cell. These hydrogen propulsion options are then compared with each other and with other fuels. The conclusion of the work is then focused on the conceptual design of the location of hydrogen tanks in the vehicle.
 
Keywords
Vodík, vodíková infrastruktura, vodíkový pohon, vozidlo nad 3, 5 t, Hydrogen, hydrogen infrastructure, hydrogen propulsion, vehicle over 3.5 t
Language
čeština (Czech)
Study brunch
Stavba strojů a zařízení
Composition of Committee
doc. Ing. Petr Porteš, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Jiří Malášek, Ph.D. (místopředseda) Ing. Martin Kubín, Ph.D. (člen) Ing. Jaroslav Kašpárek, Ph.D. (člen) Ing. Jan Pokorný, Ph.D. (člen)
Date of defence
2022-06-16
Process of defence
Student úspěšně obhájil svou závěrečnou práci před členy státnicové komise. Student odpověděl na tyto otázky zkušební komise ke své závěrečné práci: 1. Kolik emisí CO2 je vyprodukováno při výrobě elektrické energie v jednotlivých státech EU a kde dává smysl vyrábět vodík pro snížení vypouštěných skleníkových plynů? - odpověděl 2. Jaký je rozdíl v hmotnosti vozidla poháněného konvenčním spalovacím motorem a palivovými články pro jednotlivé kategorie vozidel? - odpověděl 3. Spotřeba vodíku a paliva na 100km. - odpověděl 4. Úvaha na využitelnost prostoru na přívěsech a návěsech pro umístění nádrží na vodík. - odpověděl
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/206295
Source
ALINČE, A. Vodík jako palivo pro vozidlo nad 3,5 t [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2022.
Collections
  • 2022 [410]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV