Vodík jako palivo pro vozidlo nad 3,5 t
Hydrogen as fuel for vehicles over 3.5 t
Author
Advisor
Štětina, JosefReferee
Šebela, KamilGrade
BAltmetrics
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato bakalářská práce se zabývá vodíkovou infrastrukturou pro potřebu nákladní dopravy: metodami výroby, dopravy a uskladňováním vodíku. V práci je popsána cesta vodíku od výroby až po pohon vozidla, ať již ve spalovacím motoru či v palivovém článku. Tyto možnosti vodíkového pohonu jsou následně porovnány jak mezi sebou, tak vůči jiným palivům. Závěr práce je pak zaměřen na ideový návrh umístění vodíkových nádrží ve vozidle. This bachelor thesis deals with hydrogen infrastructure for the needs of freight transport: methods of production, transportation, and storage of hydrogen. The work describes the path of hydrogen from production to vehicle propulsion, whether in the internal combustion engine or in the fuel cell. These hydrogen propulsion options are then compared with each other and with other fuels. The conclusion of the work is then focused on the conceptual design of the location of hydrogen tanks in the vehicle.
Keywords
Vodík, vodíková infrastruktura, vodíkový pohon, vozidlo nad 3, 5 t, Hydrogen, hydrogen infrastructure, hydrogen propulsion, vehicle over 3.5 tLanguage
čeština (Czech)Study brunch
Stavba strojů a zařízeníComposition of Committee
doc. Ing. Petr Porteš, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Jiří Malášek, Ph.D. (místopředseda) Ing. Martin Kubín, Ph.D. (člen) Ing. Jaroslav Kašpárek, Ph.D. (člen) Ing. Jan Pokorný, Ph.D. (člen)Date of defence
2022-06-16Process of defence
Student úspěšně obhájil svou závěrečnou práci před členy státnicové komise. Student odpověděl na tyto otázky zkušební komise ke své závěrečné práci: 1. Kolik emisí CO2 je vyprodukováno při výrobě elektrické energie v jednotlivých státech EU a kde dává smysl vyrábět vodík pro snížení vypouštěných skleníkových plynů? - odpověděl 2. Jaký je rozdíl v hmotnosti vozidla poháněného konvenčním spalovacím motorem a palivovými články pro jednotlivé kategorie vozidel? - odpověděl 3. Spotřeba vodíku a paliva na 100km. - odpověděl 4. Úvaha na využitelnost prostoru na přívěsech a návěsech pro umístění nádrží na vodík. - odpovědělResult of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/206295Source
ALINČE, A. Vodík jako palivo pro vozidlo nad 3,5 t [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2022.Collections
- 2022 [410]