Mateřská škola FUTURUM

Abstract
Cílem této bakalářské práce je návrh novostavby mateřské školy FUTURUM v Brně, městské části Brno – město, katastrální území Stránice, na společném pozemku Cyrilometodějského gymnázia a střední odborné školy pedagogické. Zájmové území se nachází v jižní části pozemku. Stavba navazuje ze severní strany na dvůr gymnázia sjízdný na ulici Lerchovu, dále ze západní strany přístupná ulici Havlíčkova. Budova obsahuje provoz dvou plnohodnotných tříd o maximálním počtu 24 dětí s vlastní přípravnou kuchyní, prádelnou, technickém a administrativním zařízením. Okolí mateřské školy je koncipováno jako zahrada s hřištěm a zahrádkou. Budova mateřské školy je navržena jako jednopodlažní částečně podsklepená stavba zastřešená plochou vegetační střechou. Jednoduchý půdorys dvou obdélníkových tvarů kopíruje tvar pozemku. Zasazením do svažitého terénu dojde ke snadnému zpřístupnění podsklepené části a výškovému oddělení soukromé části mateřské školy a její zahrady. Stavba je členěna do dvou obdélníkových hmot s rozdílnou výškou atiky a typem fasády. Větší hmota je dispozičně řešena centrálním hygienickým a servisním blokem, který propojuje dvě osově souměrné dispozice dvou tříd. Menší hmota připojena ze západní strany obsahuje administrativní zázemí. Obě hmoty mají vlastní vstup. Centrální blok je propojen s podzemním podlažím, kde se nachází veškeré technické zázemí. Nižší hmota je tvořena provětrávanou fasádou s dřevěným laťovým obkladem. Vyšší hmota je tvořena systémem ETICS s vnější fasádní omítkou bílé barvy. Hmoty propojují vstupní portály v opačném materiálovém řešení.
The aim of this baleror thesis is a design a new building of the Kindergarten FUTURUM in Brno – district. Catadral area of Stránice. The Kindergarten is on the common plot of the Cyril and Methodius grammar school and secondary vocational school. The area of interes tis located in the southern part of the plot. The building is connected on the north side to the courtyard of the grammar school, which is accessible on Lerchova Street. On the west side is accessible on Havlíčkova Street. The building contains the operation of two full-fledged classrooms with a maximum number of 24 children with their own preparation kitchen, laundry, technical and administrative facilities. The surroundings of kindergarten are designed as a garden with a playground and vegetables garden.The single-storey partially basement kindergarten building has a flat vegetation roof. A simple floor plan of two rectangular shapes copies the shape of the plot. By setting it on a sloping terrain, the basement part and the high-rice department od the private part od the kindregarten and its garden will be easily accessible. The building is divided into two rectangular masses with different heights of the attic and type of facade. The larger mas sis dispositionally solved by a central hygienic and service block which connects two axially symmetrical dipositions of two classes. The smaller mass attached from the west side contains the administrative background. Both substances have their own input. The central block is connected to the basement where is all the technical facilities. The lower mass consist of a ventilated facade with wooden slatted cladding. The higher mas sis made of the ETICS systém with a white exterior facade plaster. The materials connect the entrance portals in the opposite materials solution.
Description
Citation
PAŠKOVÁ, Š. Mateřská škola FUTURUM [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební. 2022.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Architektura pozemních staveb
Comittee
doc. Ing. Libor Matějka, CSc., Ph.D., MBA - předseda, doc. Ing. arch. Petr Dýr, Ph.D. - místopředseda, Ing. arch. Viktor Svojanovský - tajemník, Ing. Vladimír Hudeček - člen, Ing. arch. Lukáš Ležatka, Ph.D. - člen, Ing. Lubor Kalousek, Ph.D. - člen,
Date of acceptance
2022-06-06
Defence
Studentka prezentuje svůj projekt. Čtení posudků vedoucího a oponenta. Studentka reaguje na oponentské připomínky. Komise v průběhu pokládá otázky. Komise zahájila rozpravu nad výkresovou dokumentaci. OT: - jak se dostanu na střech? - vzhled školky materiál dřeva? - hnízdění ptactva ve fasádě? - spádování střechy? - kde jsou vtoky? - založení portálu? - kotvení fasády? - cihelné zdivou v suterénu? Studentka se snažila vcelku velmi dobře reagovat na připomínky oponenta a zdůvodňovat svoje navrhovaná řešení, rovněž na většinu otázek členů komise k předložené práci reagovala velmi dobře.
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO