Předstudie konstrukce tramvajového tunelu v Brně
Preliminary study of the construction of a tram tunnel in Brno

Author
Advisor
Horák, VladislavReferee
Janků,, HynekGrade
AAltmetrics
Metadata
Show full item recordAbstract
Výber vhodnej technológie tunelovania v intraviláne, má zásadný vplyv pre správanie sa okolitých stavieb. V práci sú predstavené základné použiteľné metódy. Vybraná metóda je nasimulovaná v matematickom modeli, ktorého vstupné parametre sú definované podľa geotechnického prieskumu a prepočtom zo statickej penetračnej skúšky. Práca sa ďalej venuje parametrickým porovnaním konštrukčného prvku pri dimenzovaní, horizontálnym a vertikálnym posunom tohto prvku a zjednodušenému porovnaniu cien ocele a betónu pre jednotlivé rozmery prvku. Obsahom tejto práce je aj spätné porovnanie chovania sa konštrukcie v modeli s reálnymi deformáciami, ktoré sú merané inklinometrom in – situ. The selection of a suitable tunneling technology within the territory of the town has an essential impact on behaviour of surrounding buildings. The thesis presents basic applicable methods. The selected method is simulated in a mathematical model whose input parameters are defined according to geotechnical investigation and by calculating from cone penetration test. Furthermore, the thesis deals with parametric comparisons of a constructional element in dimensioning, horizontal and vertical shift of this element and simplified comparison of steel and concrete prices. This thesis also contains re – comparison of construction behaviour within a model with real deformations which are measured using an inclinometer in situ.
Keywords
Tunel, metódy tunelovania, podzemné konštrukčné steny, statická penetračná skúška, numerické modelovanie, Plaxis 2D, parametrické porovnanie, Tunnel, tunneling methods, diaphragm walls, cone penetration test, numerical modelling, Plaxis 2D, parametric comparisonLanguage
slovenština (Slovak)Study brunch
Konstrukce a dopravní stavbyComposition of Committee
Ing. Petr Svoboda, Ph.D. - předseda, doc. Ing. Vladislav Horák, CSc. - místopředseda, Mgr. Alexandra Erbenová, Ph.D. - tajemník, doc. Ing. Lumír Miča, Ph.D. - člen, Ing. Věra Glisníková, CSc. - člen, doc. RNDr. Lukáš Krmíček, Ph.D. - člen, Ing. David Rupp - člen, Ing. Lumír Kliš - člen,Date of defence
2022-06-14Process of defence
Student Adam Kuhajdík obhajoval svoji bakalářskou práci s názvem "Předstudie konstrukce tramvajového tunelu v Brně". Po prezentaci práce byly předneseny posudky vedoucího a oponenta bakalářské práce a student reagoval na dotazy a připomínky vedoucího a oponenta. Poté v rámci obhajoby odpovídal student na tyto dotazy: Kde byly největší deformace od úrovně stropu k počvě? Přineslo by komplexní hodnocení deformací další vstupy či údaje pro další výpočet? Vstupovaly by do výpočtu i horizontální konstrukce? Komplikují výstavbu vrstvy písku, které se v neogenním jílu nachází? Jak by byly vrstvy písku zabezpečeny? Byly polohy písku zvodnělé a upravovaly se vzhledem k této skutečnosti podzemní stěny? Jak byly v modelu propojeny deska stropní a deska dna? Jsou v práci uvedeny průběhy vnitřních sil a jak si vysvětlujete úskoky ve vnitřních silách? Byla do modelu zavedena voda a jak byl její vliv řešen? Jaké byly uvažované hodnoty soudržnosti a úhlu vnitřního tření zemin a jak byly upravovány? Jaký byl použit návrhový přístup? Položené otázky zodpověděl student výborně.Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/206653Source
KUHAJDIK, A. Předstudie konstrukce tramvajového tunelu v Brně [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební. 2022.Collections
- 2022 [380]