Návrh deskového mostu o jednom poli
Design of a one-span slab bridge
Abstract
Předmětem bakalářské práce je rekonstrukce železničního mostu na trase Český Tě-šín - Ostrava-Svinov v km 6,482. Objekt se nachází v extravilánu, převádí dvě kolejové trasy a překonává účelovou komunikaci. Je navržena železobetonová desková konstrukce o jednom poli uložená na kolejnici. Délka přemostění je 6 m. Účinky zatížení jsou spočítány pomocí programu AxisVM, statické výpočty jsou provedeny v programu Mathcad. Je navržena ohybová a smyková výztuž. Je ověřen mezní stav použitelnosti. Dále je spočítána únava betonářské výztuže a betonu. Je navrhnuta výztuž opěry pro omezení vzniku trhlin nad pracovní spárou vlivem smršťování. Je ověřen dynamický součinitel. Subject of bachelor thesis is reconstruction of railway bridge on the route from Český Těšín to Ostrava-Svinov in km 6,482. The structure is located in the extraregion. There are two rail routes on the bridge and local road under the bridge. One-span slab reinforced consrete bridge is designed and placed on the rail as a replacement for bearings. the length of the bridge is 6 m. The sffects ot the load are calculated in the programe AxisVM and static calculation are made in the program Mathcad. Bending and shear steel is designed. Serviceability limit state is verified. Also the resistance of steel concrete to cyclic loading is calculated. Steel of the abuntment is designed to reduce the appearence of cracks above the working joint due to ahrinkage. Dynamic coefficient is verified.
Keywords
Deskový most o jednom poli, únava betonářské výztuže, únava betonu, výztuž opěry pro omezení smršťování, vlastní frekvence, dynamický součinitel, mezní stav únosnosti a použitelnosti, One-span slab bridge, resistance of steel to cyclic loading, resistance of concrete to cyclic loading, reinforcement of the abutment to reduce shrinkage, natural frequency, dynamic coefficient, ultimate and serviceability limit stateLanguage
čeština (Czech)Study brunch
Konstrukce a dopravní stavbyComposition of Committee
doc. Ing. Miloš Zich, Ph.D. - předseda, doc. Ing. Radim Nečas, Ph.D. - místopředseda, Ing. Adam Svoboda - tajemník, Ing. Jakub Venclovský - tajemník, Ing. Martin Řehulka - člen, Ing. Jiří Strnad, Ph.D. - člen, Ing. Michal Požár, Ph.D. - člen, Ing. Adam Svoboda - člen,Date of defence
2022-06-16Process of defence
Studentka odprezentovala svoji bakalářskou práci zkušební komisi a poté reagovala na připomínky a dotazy oponenta bakalářské práce. V rámci obhajoby bakalářské práce studentka odpovídala na následující dotazy zkušební komise: doc. Nečas Jak je zajištěna nosná konstrukce pro přenos vodorovných sil a bočních rázů? Studentka odpověděla. Ing. Řehulka Zachycení štěpných sil a vyztužení detailů - jakým způsobem se vyztužuje beton pod soustředěným zatížením? Studentka odpověděla s velkou dopomocí. doc. Zich Výztuž proti smršťování? Jaké znáte typy smykové výztuže? Studentka odpověděla.Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/206756Source
SOBKOVÁ, S. Návrh deskového mostu o jednom poli [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební. 2022.Collections
- 2022 [380]