Studie obchvatu Čelákovic
Study of the Celakovice bypass

Author
Advisor
Kosňovský, MichalReferee
Trávníček, ZdeněkGrade
AAltmetrics
Metadata
Show full item recordAbstract
Předmětem bakalářské práce je studie obchvatu ve městě Čelákovice. Důvodem pro vybudování tohoto obchvatu je odklonění tranzitní dopravy, zlepšení kvality ovzduší v ulicích Mochovská a Masarykova v tomto městě. Nová komunikace, která vede podél města je navržena s kategorijní šířkou S9,5/90. Z důvodu bezpečnosti a plynulosti dopravy došlo ve variantách ke křížení s účelovými komunikacemi a byly zde zavedeny i přeložky pro napojení stávající komunikace k obchvatu. V této studii bylo vytvořeno 6 variant, z toho dvě varianty byly zpracovány podrobněji. The subject of the bachelor thesis is the study of the bypass in the town of Čelákovice. The reason for building this bypass is to divert transit traffic, improve air quality in Mochovská and Masarykova streets in this town. The new road that runs along the city is designed with a category width of S9,5 / 90. For reasons of safety and fluidity, there was a crossing with special-purpose roads in the variants, and relocations were also introduced to connect the existing road to the bypass. In this study, 6 variants were created, of which two variants were processed in more detail.
Keywords
obchvat, Čelákovice, komunikace II/245, směrové řešení, výškové řešení, přeložka, křížení komunikací, železnice, intravilán, extravilán, studie, bypass, Čelákovice, road II/245, longitudinal alignment, vertical alignment, relocation, road crossing, railway, intra – urban, extra – urban, studyLanguage
čeština (Czech)Study brunch
Konstrukce a dopravní stavbyComposition of Committee
doc. Dr. Ing. Michal Varaus - předseda, Ing. Michal Kosňovský, Ph.D. - místopředseda, Ing. Karel Spies - tajemník, Ing. Jiří Apeltauer, Ph.D. - člen, Ing. Pavel Šperka - člen, Ing. Jiří Čepil, Ph.D. - člen,Date of defence
2022-06-14Process of defence
Student si připravil prezentaci na téma "Studie obchvatu Čelákovic". Student v úvodu podrobně popsal stávající stav v jím navrhovaného úseku a nevhodnost aktuálního řešení. Dále v prezentaci uvedl několik variant návrhu, přičemž dále zpracoval vybrané dvě varianty. Dále pak uvedl vybrané detaily a podrobně popsal řešení těchto detailů v daných variantách (nadjezdy, křížení apod.). V druhé části práce uvedl vybrané vzorové příčné řezy a v závěru shrnul vhodně svou práci. Na otázky oponenta týkající se "napojení účelové komunikace v km 0,3, resp. jeho šikmost a dále pak napojení polní cesty v km 4.3, kde by bylo vhodnější vstřícné umístění ke stykové křižovatce" odpověděl v pořádku. Na doplňující otázky komise ohledně vjezdu vozidel odpověděl bez problému, ohledně otázky na přednosti v jízdě v navrhované křižovatce odpověděl průměrně za pomoci nákresu na tabuli.Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/206767Source
HNĚVSA, F. Studie obchvatu Čelákovic [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební. 2022.Collections
- 2022 [380]