• čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • English 
    • čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta stavební
  • 2022
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta stavební
  • 2022
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Tramvajová doprava jako páteř městské hromadné dopravy

Tram Transport - Public Transportation Backbone

Thumbnail
View/Open
review_144617.html (1.440Kb)
final-thesis.pdf (5.212Mb)
appendix-1.zip (30.26Mb)
Posudek-Vedouci prace-61239.pdf (147.8Kb)
Posudek-Oponent prace-61240.pdf (247.6Kb)
Author
Kopecký, Vojtěch
Advisor
Valehrach, Jan
Referee
Všetečka, Martin
Grade
A
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
Práce Tramvajová doprava jako páteř městské hromadné dopravy se zabývá otázkou tramvajové dopravy jako hlavního dopravního módu ve městě Brně. Důraz je kladen na historii brněnského systému, včetně jeho spojení s dopravou trolejbusovou. Dále je detailně popsán současný stav brněnské pouliční dráhy a rychlé tramvaje a jejich doplnění trolejbusovou dopravou, včetně zpracování socioekonomických dat, která systém determinují. V porovnání s jinými městy v České republice, ale i v zahraničí, jsou pak identifikovány jeho pozitivní a negativní aspekty. Za základě těchto informací je pak zpracován potenciální budoucí rozvoj systému, zejména budování nových tratí a zkvalitnění stávajících drah.
 
The work Tram transport as the backbone of public transport deals with the issue of tram transport as the main mode of transport in the city of Brno. Emphasis is placed on the history of the Brno system, including its connection with trolleybus transport. Furthermore, the current state of the Brno street railway and fast trams and their supplementation by trolleybus transport are described in detail, including the processing of socio-economic data that determine the system. In comparison with other cities in the Czech Republic, but also abroad, its positive and negative aspects are identified. Based on this information, the potential future development of the system is processed, especially the construction of new lines and the improvement of existing tracks.
 
Keywords
Tramvaj, trolejbus, tramvajový systém, městská hromadná doprava, historie brněnské tramvajové dopravy, přestupní uzel, poptávka po přepravě, Tram, trolleybus, tram system, public transport, history of Brno tram transport, transfer node, demand for transport
Language
čeština (Czech)
Study brunch
Městské inženýrství
Composition of Committee
doc. Mgr. Tomáš Apeltauer, Ph.D. - předseda, Ing. Richard Svoboda, Ph.D. - místopředseda, Ing. Tereza Komárková, Ph.D. - tajemník, Ing. Mgr. Josef Šíp - člen, Ing. Marie Rusinová, Ph.D. - člen, Ing. Martin Všetečka, Ph.D. - člen, Ing. Lucie Vaňková , Ph.D. - člen, Ing. Tereza Komárková, Ph.D. - člen,
Date of defence
2022-06-16
Process of defence
V své prezentaci student Vojtěch Kopecký představil oblast, která byla předmětem řešení tramvajové sítě. Nejprve představil metodický postup provedené analýzy současného stavu tramvajových sítí ve vybraných městech. Dále popsal porovnání hustoty obyvatel a existující tramvajové sítě. V další části své prezentace byla představeny výsledky terénního průzkumu vybraných úseků tramvajové trati v Brně se zaměřením cestovní doby. Student uvedl problémové faktory brněnského systému a v závěru své prezentace uvedl návrhy do budoucna a celkové zhodnocení dané problematiky. Následovaly dotazy oponenta Ing. Martina Všetečky, Ph.D.: 1) K obrázku 2 - jaká je podle Vás průměrná obsazenost jednoho automobilu a jednoho vozidla MHD? 2) Kolik malých okruhů má tramvajový systém v Brně (viz kap. 3.2)? 3) Jaká je nevýhoda obousměrných tramvají kromě uváděné nákladnosti a náročnější údržby? 4) Co je konkrétně technicky náročnější u blokové smyčky než u smyčky běžné? 5) Kapacita trolejbusu je větší než kapacita autobusu? 6) Čím je daný meziroční nárůst přepravního výkonu v Brně v letech 2015-16? 7) V Ostravě chybí některé tramvajové trati - je to nepořádek ve zdrojových datech? 8) Jak jste měřil dojezdové časy" a "průjezdní časy"? 9) Čím si vysvětlujete, že různé typy vozidel dosahují různé cestovní doby? 10) Jaké kategorie pozemní komunikace je Kníničská (přehradní) radiála? 11) Jakou metodikou jste, sakra, navrhl nové tramvajové tratě v Brně a nové linkové vedení? 13) Proč považujete třívozové soupravy za revoluční? Následovaly dotazy členů komise: doc. Mgr. Tomáš Apeltauer, Ph.D. Ing. Richard Svoboda, Ph.D. - Jak byly řešeny jízdní doby? - Ve kterou denní dobu byly tyto doby měřeny? Ing. Mgr. Josef Šíp - Z jakého územního plánu jste vycházel? - Je reálné pro centrum města Brna návrh tunelů a mostů? Ing. Martin Všetečka, Ph.D. - Kde si myslíte, že je největší kapacitní problém tramvajové dopravy v Brně? - Jaké jsou nevýhody obousměrných tramvají? Student na všechny dotazy odpověděl bez váhání.
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/206789
Source
KOPECKÝ, V. Tramvajová doprava jako páteř městské hromadné dopravy [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební. 2022.
Collections
  • 2022 [380]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV