Návrh VRT (RS42) v úseku odbočka Nová Ves (mimo) – Louny (mimo)
HSR (RS42) Design of the Track Section Nova Ves Junction - Louny
Abstract
Cílem bakalářské práce je návrh nové trasy VRT v úseku Nová Ves – železniční stanice Louny. Trať VRT je navržena pro osobní dopravu a na návrhovou rychlost do 250 km/h. Řešený úsek začíná u silnice II/118. Součástí práce je návrh kolejového rozvětvení před železniční stanicí Louny s úpravou stávajících železničních tratí a včetně návrhu sjezdu z VRT. The aim of bachelor thesis is to design a new high-speed line between Nova ves – railway station Louny. Route of HSR is designed only for passenger traffic and for track speed 250 kph. The track section starts by the road II/118. The thesis includes the design of the track junction in front of the railway station Louny with the modification of the existing railway lines and including the design of the exit from the HSR.
Keywords
VRT, sjezd, studie proveditelnosti, železniční trať, Louny, HSR, junction, feasibility study, railway track, LounyLanguage
čeština (Czech)Study brunch
Konstrukce a dopravní stavbyComposition of Committee
doc. Ing. Otto Plášek, Ph.D. - předseda, Ing. Leoš Horníček, Ph.D. - místopředseda, Ing. Pavel Kulich - tajemník, Ing. Ondřej Pokorný - člen, Ing. Pavel Kreuziger - člen, Ing. Erik Dušek - člen, Ing. Tomáš Říha - člen, Ing. Richard Svoboda, Ph.D. - člen, prof. Ing. Jaroslav Smutný, Ph.D. - člen,Date of defence
2022-06-15Process of defence
Student popisuje širší vztahy a základní myšlenky návrhu trati. Dále představuje koncepci celého návrhu. Konkrétně ekonomické požadavky na návrh, snahu o vyhnutí se zástavbě, přírodním památkám apod. Dále popisuje různé varianty řešení a jejich výhody/nevýhody. Následně detailně rozebírá vybranou variantu a její zajímavá místa (estakády, tunely). Student uspokojivě reaguje na připomínky a dotazy oponenta. Následně diskutuje technické detaily. Student detailně popisuje protihluková opatření. Dále popisuje konstrukční rozdíly mezi VRT a konvenční tratí. V rámci rozpravy k práci student blíže objasňuje vzájemný výškový vztah mezi VRT a přilehlou konvenční tratí. Dále student uspokojivě reaguje na další body diskuse.Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/206791Source
LOSENICKÝ, M. Návrh VRT (RS42) v úseku odbočka Nová Ves (mimo) – Louny (mimo) [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební. 2022.Collections
- 2022 [380]