Silniční jednotrámový most
T-beam road bridge

Author
Advisor
Koláček, JanReferee
Panáček, JosefGrade
BAltmetrics
Metadata
Show full item recordAbstract
Cílem této bakalářské práce je návrh mostní konstrukce. Most převádí pozemní komunikaci kategorie S7,5 přes říční tok. K práci byly vypracovány tři varianty, ze kterých se vybrala nejvhodnější a ta byla dále podrobněji zpracována. Zvolená nosná konstrukce je dodatečně předpjatý jednotrámový most o jednom poli. Rozpětí konstrukce činí 28,0 m. Bylo provedeno podrobné zpracování a posouzení konstrukce na mezní stav únosnosti a použitelnosti. Následovalo zhotovení podrobných výkresů a vizualizace. The aim of this bachelor thesis is the design a bridge structure. The bridge will transfer a road of a S7,5 category over local river. Three variants were designed, from which the most suitable one was selected and it was further designed. The selected load-bearing structure is an monolithic post-prestressed single-girder bridge with one span. The span of the structure is 28.0 m. The structure has been detailed processing and assessment of the structure for the ultimate limit state and service limit state. Detailed drawings and visualization followed.
Keywords
Jednotrámový most, most, beton, předpjatý beton, změny předpětí, mezní stav únosnosti, mezní stavy použitelnosti, ohyb, smyk, Single-girder bridge, bridge, concrete, prestressed concrete, prestress losses, ultimate limit state, service limit state, bending, shear.Language
čeština (Czech)Study brunch
Konstrukce a dopravní stavbyComposition of Committee
doc. Ing. Miloš Zich, Ph.D. - předseda, doc. Ing. Radim Nečas, Ph.D. - místopředseda, Ing. Adam Svoboda - tajemník, Ing. Jakub Venclovský - tajemník, Ing. Martin Řehulka - člen, Ing. Jiří Strnad, Ph.D. - člen, Ing. Michal Požár, Ph.D. - člen, Ing. Adam Svoboda - člen,Date of defence
2022-06-16Process of defence
Student odprezentoval svoji bakalářskou práci zkušební komisi a poté reagoval na připomínky a dotazy oponenta bakalářské práce. V rámci obhajoby bakalářské práce student odpovídal na následující dotazy zkušební komise: doc. Nečas Od jakého zatížení vzniká v konstrukci kroutící moment? Jakým způsobem se kombinuje kroutící moment s posouvající sílou? Student odpověděl s dopomocí. Ing. Požár Jakým způsobem jste umístil smykové spony? Student odpověděl. Ing. Řehulka Jak bylo umístěno zatížení od dopravy na max. posouvající sílu? Student odpověděl. doc. Nečas Jak bylo uvažováno zatížení příčníku? Student odpověděl. Ing. Strnad Jakým způsobem bude dobetonována kotevní oblast? Student odpověděl.Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/206923Source
LIPOVSKÝ, V. Silniční jednotrámový most [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební. 2022.Collections
- 2022 [380]