Zasněný chlapec
Dreamy boy

Author
Advisor
Gabriel, MichalReferee
Moješčík, DavidGrade
AAltmetrics
Metadata
Show full item recordAbstract
Ve své bakalářské práci se zaměřuji na zpracování figurální sochy chlapce v životní velikosti s názvem Zasněný chlapec. Žánrově se pohybuji v oblasti autoportrétu – zobrazuji sebe sama a vycházím ze vzpomínek na vlastní dětství, kdy jsem se jako malý chlapec sám potuloval a sníval v přírodě. Jde mi o poetické vyjádření momentu zasnění nebo meditace v prostoru. Cílem je vytvořit sochu ve formě stylizované figury z papírové hmoty, a vytvořit tak dílo, které poetickým způsobem reprezentuje nostalgickou vzpomínku na dětství. In my bachelor's thesis I focus on the processing of a life-size figural sculpture of a boy called The Dreamy Boy. In terms of genre, I move in the field of self-portrait - I portray myself and I am based on memories of my own childhood, when as a little boy I wandered and dreamed in nature. It is a poetic expression of the moment of dreaming or meditation in space. The aim is to create a sculpture in the form of a stylized piece of paper, and thus create a work that poetically represents a nostalgic memory of childhood.
Keywords
Papír- chlapec- vzpomínka- dětství- expresivní- poetický, Paper- boy- memory- childhood- expressive- poeticLanguage
čeština (Czech)Study brunch
Výtvarná tvorbaComposition of Committee
prof. akad. soch. Michal Gabriel (předseda) doc. Mgr. Tomáš Medek (člen) prof. akad. soch. Jan Ambrůz (člen) doc. Mgr. Pavel Korbička (člen) Mgr. et MgA. Barbora Lungová (člen) Mgr. Martin Dostál (člen) akad. mal. Tomáš Hlavina, Ph.D. (člen)Process of defence
Na úvod obhajoby student představil svou práci, její záměr a provedení. Následoval posudek vedoucího, kde byl také věnován prostor intenci obhajované práce. Oponentský posudek otevřel několik otázek týkajících se především výrazu a vztahu obsahové intence a formálního řešení. Komise v rozpravě pozitivně hodnotila sugestivnost práce (výpověď, kterou má socha zahrnovat, je vhodně rozvíjena detaily, jako jsou kresby a texty z mládí použité v papírmaši nebo fragmenty vlastního oblečení), kladně byla hodnocena také instalace podporující zamýšlený narativ.Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/206952Source
PETR, J. Zasněný chlapec [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta výtvarných umění. .Collections
- 2021 [42]