Návrh rozvoje nové značky
Proposal for New Brand Development
Author
Advisor
Zich, RobertReferee
Chlebovský, VítGrade
CAltmetrics
Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalárska práca sa zaoberá problematikou strategického rozvoja značky klasického mužského obliekania. Práca je rozdelená do troch častí. V teoretickej časti sú vymedzené teoretické východiská, ktoré slúžia na vytvorenie a budovanie stratégie značky. Po vymedzení teoretických poznatkov, nasleduje analytická časť. Táto časť sa zaoberá prieskumom trhu a potenciálnych zákazníkov. V práci sú spracované výsledky analýzu trhu. Tieto výsledky slúžia ako základ pre tvorbu návrhovej časti. The bachelor's thesis develops on the issue of strategic brand development of classic men's clothing. The work is divided into three parts. The theoretical part defines the theoretical basis, which are used to create and build brand strategy. After defining the theoretical knowledge, then the analytical part. This section can participate in market and customer research. The results of market analysis are processed in the work. These results serve as a basis for the creation of the proposal part.
Keywords
znacka, identita znacky, hodnota znacky, rozvoj znacky, stratégia, budovanie znacky, marketing, zakaznici, konkurencia, brand, brand identity, brand value, brand development, strategy, brand building, marketing, customers, competitionLanguage
angličtina (English)Study brunch
Entrepreneurship and Small Business DevelopmentComposition of Committee
doc. Ing. Robert Zich, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Vít Chlebovský, Ph.D. (místopředseda) Ing. Veronika Bumberová, Ph.D. (člen) Ing. David Schüller, Ph.D. (člen) Ing. Miroslav Mandel (člen)Date of defence
2022-06-20Process of defence
Supervisor´s questions - answered. Reviewer´s questions - answered. Ing. Veronika Bumberová, Ph.D. - You identified in your proposal target audience between 40 - 60 years old. What will be the segment of young people and old people? Answered. doc. Ing. Robert Zich, Ph.D. - Do you believe there are no basically trends in men fashion? Answered. Can you explain the size of target group and behaviour? Answered.Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/207111Source
TOMANKA, P. Návrh rozvoje nové značky [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2022.Collections
Citace PRO
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Rozvoj značky v pojišťovně
Taťáková, ZuzanaPředložená diplomová práce je zaměřená na použití konceptů a strategie značky sloužící k rozvoji značky Pojišťovny České Spořitelny a.s.., Vienna Insurance Group. Základem jsou teorie marketingových guru Ko Floora, Kapferera, ... -
Branding Strategy of Company for the Czech Market Entry
Šoukal, MichalDiplomová práce je zaměřena vstupní strategii značky Virtika na český trh. Za účelem dosažení tohoto cíle author zkoumal literaturu zaměřenou na metodiku značky od Ko Floora a koncept Brand Prizm. V analytické části byly ... -
Application of Branding Concepts for Development of Competitiveness
Tesařová, MarianaPředložená diplomová práce je zaměřena na aplikaci konceptů značky sloužící k rozvoji konkurenceschopnosti produktu instituce vysokoškolského vzdělávání, konkrétně studijního oboru “Entrepreneurship and Small Business ...