Využití data miningu ve firemních procesech
Use of data mining in business processes
Abstract
Tato bakalářská práce je zaměřena na analýzu prodejů produktů dané značky s orientací na výběr TOP produktů. Cílem práce je tento proces automatizovat a umožnit přenositelnost procesu výběru produktů na další značky z portfolia společnosti. Pro realizaci stanovených cílů v práci používám mnou vytvořenou metriku výběru TOP produktů. Výsledky získané aplikací mého řešení porovnávám s konkurencí pro určení kvality mnou navrženého procesu výběru TOP produktů. Dodatečně své řešení porovnávám s vybranými technikami data miningu a ukazuji jeho vhodnost pro tento typ analýzy. This bachelor thesis focuses on the sales analysis of the products of a specific brand, focusing on the selection of TOP products. The thesis aims to automate this process and make the product selection process transferable to other brands in the company's portfolio. In order to realize the set objectives, I use a TOP product selection metric created by me. The results obtained by applying my solution are compared with competitors to determine the quality of my proposed TOP product selection process. Additionally, I compare my solution with selected data mining techniques and show its suitability for this type of analysis.
Keywords
Business Intelligence, data mining, analýza prodejů, RapidMiner, obchodní rozhodování, Business Intelligence, data mining, sales analysis, RapidMiner, business decision makingLanguage
čeština (Czech)Study brunch
bez specializaceComposition of Committee
prof. Ing. et Ing. Stanislav Škapa, Ph.D. (předseda) doc. Mgr. Veronika Novotná, Ph.D. (místopředseda) Ing. Jiří Kříž, Ph.D. (člen) Ing. Jan Budík, Ph.D., MBA (člen) Mgr. Eva Michalíková, Ph.D. (člen)Date of defence
2022-06-16Process of defence
Otázky vedoucího - odpovězeno. Otázky oponenta - odpovězeno.Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/207119Source
PROCHÁZKOVÁ, V. Využití data miningu ve firemních procesech [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2022.Collections
- 2022 [391]