Elektricky poháněný kompresor pro přeplňování vozidla kategorie Formule Student
Electronic supercharger for Formula Student
Author
Advisor
Janoušek, MichalReferee
Šebela, KamilGrade
CAltmetrics
Metadata
Show full item recordAbstract
Cieľom tejto diplomovej práce je overiť aplikáciu elektrického kompresoru v monoposte kategórie Formula Student. Práca sa zaoberá tvorbou modelu spaľovacieho motora v prostredí GT-Power. Výsledné hodnoty z tohto experimentu sú neskôr aplikované pri návrhu energetického úložiska pre elektromotor kompresoru. Vo finálnej časti sú potom porovnané monoposty s konvenčným turbodúchadlom a elektrickým kompresorom v závodnej disciplíne Autocross v lap time simulácii. The main goal of this diploma thesis is to verify the application of the Electric compressor in the Formula Student monopost category. Diploma thesis is focused on the computational model and analysis of the combustion engine in the GT-POWER software. Outputs from this calculation are used for the design of the main parameters of battery pack. In the final part of the thesis, the monoposts with ordinary turbocharger and with the electric compressor are compared in the lap time simulation in the Autocross discipline.
Keywords
Spaľovací motor, Turbodúchadlo, Kompresor, E-Kompresor, Formula Student, Battery pack, Lap-Time, Simulácia, Analýza, Internal Combustion Engine, Turbocharger, Compressor, E-Compressor, Formula Student, Battery pack, Lap-Time, Simulation, AnalysisLanguage
slovenština (Slovak)Study brunch
bez specializaceComposition of Committee
prof. Ing. Josef Štětina, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Lubomír Klimeš, Ph.D. (místopředseda) Ing. Jiří Koláček (člen) Ing. Jan Klimeš (člen) Ing. Vojtěch Trusík (člen)Date of defence
2022-06-20Process of defence
Student seznámil komisi s výsledky závěrečné práce. Následně odpovídal na otázky oponenta. Otázky oponenta: 1) Jak pomáhá turbodmychadlo jednoválcovému motoru s průtokem vzduchu přes restriktor? Hodnocení: Zodpovězeno 2) Proč je ve dvou bodech měrná efektivní spotřeba vyšší s elektrickým kompresorem než s turbodmychadlem? Hodnocení: Zodpovězeno 3) Jak se projeví režimy pumpování a zahlcení na mechanickém zatížení turbodmychadla? Hodnocení: Zodpovězeno 4) Jaký vliv má odstranění protitlaku na výfukové straně na plnění motoru? Hodnocení: Zodpovězeno 5) Jak se změní rychlost reakce motoru na změnu požadovaného plnícího tlaku s elektrickým kompresorem? Hodnocení: Zodpovězeno Další otázky k závěrečné práci: 6) Nešla by celá simulace vytvořit v GT-Suite? Hodnocení: Zodpovězeno 7) Jak jsou zjištěny jízdní odpory? Hodnocení: Zodpovězeno 8) Jaké jsou limity na battery pack? Hodnocení: Zodpovězeno 9) Jaký je teda Váš hlavní závěr? Doporučil byste Vaše řešení pro aplikaci? Hodnocení: Zodpovězeno 10) Používá tohle řešení někdo z konkurenčních týmů? Hodnocení: Zodpovězeno 11) Jaká toto řešení přináší negativa? Proč se například nepoužívá toto řešení u osobních aut? Hodnocení: Zodpovězeno 12) Battery pack je tedy naprosto samostatný, vyjímatelný a omezení jsou pouze na hmotnost dle pravidel? Hodnocení: Zodpovězeno 13) Je umožněna rekuperace? Hodnocení: ZodpovězenoResult of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/207150Source
MATOUŠEK, P. Elektricky poháněný kompresor pro přeplňování vozidla kategorie Formule Student [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2022.Collections
- 2022 [477]