Webový systém pro vytváření matematických příkladů
Web System for Math Tests Creation
Abstract
Cieľom tejto práce bolo uľahčiť tvorbu a vyhodnocovanie matematických online testov automatizovaním procesu vytvárania ich príkladov a ich následného využitia pri zostavovaní testov. Zahrňovalo to návrh jazyka, ktorý umožní zápis šablón príkladov a interpretera, ktorý tento jazyk dokáže spracovať a generovať konkrétne príklady. Výsledok práce predstavuje jednoduchý webový systém, využívajúci tento jazyk a interpreter, umožňujúci učiteľom vytvárať príklady a testy, ktoré žiaci môžu vypĺňať. Klientská časť systému je implementovaná pomocou technológií z ekosystému Vue.js a knižnice Vuetify. Serverová časť je postavená na technológii Express.js s využítím knižnice Sequelize pre komunikáciu s MySQL databázou. This thesis aims to simplify the creation and evaluation of online math tests by automating the creation of tasks and their subsequent use in test building. It includes the proposal of a language intended for creating task templates and the implementation of an interpreter which processes it and generates concrete tasks. The final product is represented by a simple web system using this language and its interpreter, enabling teachers to create tasks and tests which students can take. The front-end of the application is built with technologies from the Vue.js ecosystem and the Vuetify library. The back-end uses the Express.js framework and the library Sequelize for communication with a MySQL database.
Keywords
webová aplikácia, matematické príklady, matematické testy, IS, JavaScript, Vue, Vuetify, SQL, Sequelize, Axios, API, Node, interpreter, jazyk, web application, math tasks, math tests, IS, JavaScript, Vue, Vuetify, SQL, Sequelize, Axios, API, Node, interpreter, languageLanguage
slovenština (Slovak)Study brunch
Informační technologieComposition of Committee
prof. Ing. Adam Herout, Ph.D. (předseda) doc. Dr. Ing. Otto Fučík (místopředseda) Ing. Vítězslav Beran, Ph.D. (člen) doc. Ing. Radek Burget, Ph.D. (člen) doc. Mgr. Lukáš Holík, Ph.D. (člen)Date of defence
2022-06-13Process of defence
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm C. Otázky u obhajoby: 1) Z popisu mi není úplně jasné, zda lze nějak "rozumně" parametrizovat rozsah čísel použitých v příkladech. Jde například zadat, že v příkladech se mají na nějaké pozici použít čísla v rozsahu 20-50 dělitelná třemi? 2) Lze při vytváření testů využít nějaký "mix" příkladů s různým bodovým hodnocením tak, aby součet bodů v testu odpovídal zadané hodnotě? (Jinými slovy, lze v testu rozumně míchat lehčí a těžší příklady?)Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/207228Source
CZIROK, D. Webový systém pro vytváření matematických příkladů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2022.Collections
- 2022 [309]