• čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • English 
    • čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta informačních technologií
  • 2022
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta informačních technologií
  • 2022
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Herní bojový systém založený na sledování pohybu očí

Eye Tracking Based Gaming Combat System

Thumbnail
View/Open
review_145125.html (1.458Kb)
final-thesis.pdf (7.214Mb)
Posudek-Vedouci prace-24475_v.pdf (86.42Kb)
Posudek-Oponent prace-24475_o.pdf (88.93Kb)
Author
Kučera, Ján
Advisor
Chlubna, Tomáš
Referee
Kapinus, Michal
Grade
B
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
Cieľom tejto práce je vytvorenie 3D bojovej hry v ktorej bude užívateľ môcť mieriť pomocou pohľadu jeho očí. Oči sú sledované špeciálnymi okuliarmi Pupil Core, ktoré sledujú pohľad hráča za pomoci infračervených kamier. Samotná hra je implementovaná v hernom engine Unity a komunikácia medzi okuliarmi a hrou je realizovaná pomocou lokálneho serveru. Výsledkom je 3D hra bojového žánru s mechanikou mierenia pomocou pohľadu.
 
Aim of this thesis is to create a 3D fighting game in which, a player is able to aim via their eye gaze. Eyes are tracked using special glasses Pupil Core, that track players eye gaze using infrared camera. The game itself is implemented in a game engine Unity and communication between game and glasses is implemented via local server. The result is a 3D fighting game with an aiming mechanic using eye gaze.
 
Keywords
Unity, Blender, 3D, C#, Pupil Labs, Pupil Core, sledovanie pohybu očí, bojový systém, mierenie očami, hra ovládana pohľadom, video hra, bojová hra, Unity, Blender, 3D, C#, Pupil Labs, Pupil Core, eye tracking, combat system, eye based aiming, game controlled via eye gaze, video game, fighting game
Language
slovenština (Slovak)
Study brunch
Informační technologie
Composition of Committee
doc. Ing. Martin Čadík, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Zdeněk Vašíček, Ph.D. (místopředseda) Ing. Šárka Květoňová, Ph.D. (člen) Ing. Filip Orság, Ph.D. (člen) Ing. Michal Španěl, Ph.D. (člen)
Date of defence
2022-06-13
Process of defence
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm B. Otázky u obhajoby: Bylo by podobné ovládání použitelné pro výběr útoku v některých hrách z pohledu první osoby? Např. při souboji v Kingdom Come nebo v režimu V.A.T.S. ve hře Fallout? Jak moc se trénováním zlepšovala schopnost hráčů hru ovládat v reálném čase?
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/207262
Source
KUČERA, J. Herní bojový systém založený na sledování pohybu očí [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2022.
Collections
  • 2022 [309]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV