• čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • English 
    • čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta informačních technologií
  • 2022
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta informačních technologií
  • 2022
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Faktor strachu u herní umělé inteligence

Fear Factor of Gaming Artificial Intelligence

Thumbnail
View/Open
review_145155.html (1.442Kb)
final-thesis.pdf (6.057Mb)
Posudek-Vedouci prace-24601_v.pdf (86.25Kb)
Posudek-Oponent prace-24601_o.pdf (88.55Kb)
Author
Mištík, Matej
Advisor
Chlubna, Tomáš
Referee
Materna, Zdeněk
Grade
C
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
Cieľom tejto práce je prezentovať faktor strachu pomocou hernej umelej inteligencie. Práca sa zameriava na interakciu hráča~s umelou inteligenciou, ktorej faktor strachu je riešený pomocou vyhodnocovania komplexných podmienok a následného výberu stavu chovania. Vytvorený systém funguje pre boj a útek umelej inteligencie. Prínosom tejto práce je zavedenie ľudskej emócie, a to strachu, hernej AI pre herný engine Unity.
 
The goal of this thesis is to present the fear factor by gaming artificial intelligence. The work focuses on the player's interaction with artificial intelligence, whose fear factor is addressed by evaluating complex conditions and the subsequent selection of the state of behaviour. The created system works for combat and escape of artificial intelligence. The outcome of this thesis is the implementation of human emotion, mainly the fear for gaming artificial intelligence in the enviroment of Unity engine.
 
Keywords
Simulácia, Hra, Unity, C\#, FPS, Umelá Inteligencia, UI, Faktor Strachu, Simulation, Game, Unity, C\#, FPS, Artificial Inteligence, AI, Fear Factor
Language
slovenština (Slovak)
Study brunch
Informační technologie
Composition of Committee
prof. Ing. Adam Herout, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Zdeněk Vašíček, Ph.D. (místopředseda) Ing. Radek Kočí, Ph.D. (člen) Ing. Zbyněk Křivka, Ph.D. (člen) Ing. Michal Španěl, Ph.D. (člen)
Date of defence
2022-06-15
Process of defence
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm C. Otázky u obhajoby: Co si představujete pod pojmem rozsáhlá uživatelská studie? Na základě čeho je vyhodnocován faktor strachu? Na čem závisí? V jakém engine jste hru vyvíjet?
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/207291
Source
MIŠTÍK, M. Faktor strachu u herní umělé inteligence [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2022.
Collections
  • 2022 [309]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV